Кокпитът на комбито съответства на стила на Fiesta, който беше представен наскоро
Четвъртото поколение на Ford Focus ще стъпи на пазара през 2018, а комби версията Turnier нашите ловци на прототипи вече успяха да уловят.
Новият Ford Focus отново ще се предлага по целия свят, което означава, че новото поколение наред със седана и хечбека, ще има, разбира се, и комби. Докато основната форма до голяма степен се запазва, Ford Focus е с по-голяма широчина и междуосие. Това гарантира значително по-голямо вътрешно пространство - както за пътниците, така и за техния багаж. Така в сравнение с предшественика си, Ford Foucs Turnier е по-дълъг със завидните десет сантиметра, което прави общо 4,66 метра на дължина. Зад вертикалния заден капак на новия модел комби се крият повече от 600 литра обем. В момента моделът разполага с 490 литра.
Ford Focus Turnier с по-добро качество и по-малко тегло
Следвайки настоящата тенденция, Ford залага и при новия Focus на олекотени композитни материали и здрава стомана, така че в зависимост от версията на оборудване теглото ще бъде редуцирано с около 50 килограма. Шофьорът също се радва на някои промени в интериора, а системите за подпомагане и безопасност са от най-ново поколение.
Кокпитът съответства на стила на Ford Fiesta, който беше представен наскоро. Той включва някои частично графичен инструментариум в класически кокпит зад три лъчев волан. Освен това в центъра на арматурното табло има информационен дисплей. На нашите ловци на прототипи се отдаде да надникнат и в кокпита на Focus. В средата под дисплея е контролерът на аудиосистемата, както и централно разположени вентилационни отвори. Регулаторът за климатика пък е разположен ниско долу на централната конзола. Освен това Ford възнамерява значително да подобри качеството на новия Focus, като използва по-добри пластмаси.
Новото комби Focus ще струва 18 300 евро
Focus Turnier ще заимства задвижването на своя хечбек побратим. Базовият двигател е трицилиндров бензинов с деактивиране на цилиндър и намален с 6% разход на гориво. Срещу допълнително заплащане се предлагат и опции на по-мощни версии на еднолитровия Ecoboost, куплирани с осемстепенна автоматична трансмисия.
Ако някой търси скоростен лост на автоматичната трансмисия на централната конзола, то той ще търси напразно. Там занапред ще има бутон за електронно превключване на предавките - E-Shifter. Досега Ford разполагаше само с шестстепенна автоматична трансмисия. Focus Eletric изпълни своята мисия, в замяна на това ще има хибридна версия на Turnier. Клиентите не бива да очакват RS версия на Ford Focus Turnier. ST обаче в момента се произвежда. Сега Ford Focus Turnier се предлага за 17 700 евро, новото поколение се очаква да струва около 18 300 евро.