Touch-управляваща концепция, HD Matrix-лазерни светлини и 48-волтова технология Mild-Hybrid
Audi Q7 претърпя всеобхватно обновление - както визуално, така и технологично. Големият SUV се представя в новия дизайн на Q- семейството и наред с изключителния простор на своето вътрешно пространство впечатлява също така с отлична динамика и превръзходен комфорт. Mild- Hybrid-технологията, дигитализираната ергономична концепция и предлаганите като опция HD Matrix LED-лазерни светлини са само част от основните акценти при обновения модел. Новият Audi Q7 стъпва на пазарите в Европа в средата на месец септември.
Внушително излъчване: екстериорният дизайн
Audi Q7 демонстрира класически SUV-елементи, пречупени през призмата на най-новия дизайн на компанията. Автомобилът се отличава с голяма предна решетка SingLeframe с осмоъгълна форма и шест специфично оформени вертикални ламела. Това придава на модела още по-могъщо излъчване. Разделените на две части странични въздухозаборници също са оформени по-експресивно отпреди, същото може да се каже в пълна сила и за праговете, които подчертават клиренса и Offroad-възможностите на големия SUV. Предните фарове, които като опция се предлагат в изпъление с технология HD Matrix LED с Audi- лазерни светлини, със своя контур и специфична светлинна графика подчертават широчината на каросерията на луксозния модел. Оформената по нов начин задна част се откроява с хромирана лайсна, която свързва високотехнологичните тесни задни светлини и придава допълнителна визуална широчина на каросерията. Дизайнерите са постигнали изчистен изглед на автомобила с помощта на ясно дефинирана, равна повърхност, която се простира по цялата широчина на автомобила в областта на задната регистрационна табела. С помощта на предлагания като опция екстериорен пакет S Line Audi Q7 придобива още по- характерен вид: допълнителните елементи в предната броня, спортно акцентиращата защита на дъното в областта на задната част, изцяло боядисаната в един тон каросерия и 19- цоловите колела тук са част от стандартната екипировка на автомобила.
Спортно поведение на пътя, сериозни способности в пресечен терен: ходовата част
Audi значително са подсилили атрибутите, отговарящи за динамиката на Q7. По желание на клиента, на борда на големия SUV идва електромеханична система за активно намаляване на колебанията на каросерията. При тази технология колебанията на каросерията при движение в права посока по зле поддържани пътища биват редуцирани с помощта на активируеми стабилизатори. При спортен стил на шофиране пък акцентът се поставя върху компенсиране на страничните колебания - специално накланянето в завои бива значително намалено. Като опция също така се предлага и система за управление на всички колела: при ниска скорост задните колела завиват с до 5 градуса в посока, противоположна на тази на предните, което значително подобрява маневреността. При шофиране по магистрала пък задните колела завиват заедно с предните, осигурявайки още повече стабилност.
Резултатът от комбинирането на всички тези високотехнологични системи е, че в градски условия и по пътища със серпентини Audi Q7 се усеща повратлив, прецизен за управление и изключително чевръст. Едновременно с това при движение с висока скорост той се доказва като сигурен, комфортен и уверен SUV за дълги преходи с превъзходен комфорт на возене - особено в съчетание със системата за пневматично окачване. Тя осигурява възможност за променяне на клиренса и дава на Audi Q7 с неговото серийно задвижване на четирите колела quattro допълнителни възможности за справяне с трудни терени. С помощта на системата Audi drive select с нейните общо седем профила на шофиране водачът може да избере и специалния Offroad-режим. При всички седемместни версии на Q7 пневматичното окачване е част от стандартното оборудване. С екстериорния пакет S Line на борда на автомобила идва малко по-стегнатото окачване adaptive air suspension sport, което намалява стандартния клиренс на автомобила с 15 милиметра спрямо нормалното пневматично окачване.
Серийна Mild-Hybrid-технология: задвижването
Всички двигатели на Audi Q7 се комбинират с осемстепенна предавателна кутия tiptronic и система за постоянно задвижване на четирите колела. Отначало клиентите ще имат избор между два дизелови двигателя. Съвсем скоро след пазарния дебют на модела в средата на септември гамата ще бъде разширена от бензинов вариант, а малко по-късно ще се появи и Plug-in-хибриден модел. Серийната Mild-Hybrid-технология има решаващ принос за добрата ефективност на всички предлагани за модела двигатели. В реални условия тази технология трябва да осигури намаляване на разхода на гориво средно с 0,7 литра на 100 километра. В основата на системата е ремъчен стартер-генератор (RSG), чиято работа се обуславя от 48- волтова бордна мрежа, енергията от която се съхранява в допълнителна литиево-йонна акумулаторна батерия. При спиране RSG е в състояние да регенерира енергия с до 8 кВт мощност, а спечелената по този начин енергия се съхранява в акумулаторната батерия. Когато водачът отнеме крака си от газта при скорост на движение между 55 и 160 км/ч, Audi Q7 в зависимост от ситуацията започва да рекуперира, преминава в режим на инерция или пък се „рее" в рамките на до 40 секунди с напълно деактивиран двигател. При подаване на газ RSG отново стартира двигателя - по-бързо и по-плавно в сравнение с конвенционален стартер. Режимът старт-стоп е в състояние да се активира при скорост под 22 км/ч.