Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Втора поредна титла за Ford

19.11.2007 10:11

Ford спечели втора поредна титла при производителите в Световния рали шампионат. Фирменият тим на компанията - BP-Ford World Rally Team, завърши рали „Ирландия“ с 21 точки актив начело, което му гарантира престижното отличие един старт преди края на сезона.

Отново на върха през 2007 година

Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен триумфираха в Швеция , Италия и Гърция през първата половина на сезона, докато Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен спечелиха в Норвегия. Победите бяха регистрирани с рали версията на Focus за 2006 година. Новият Focus RS WRC 07 дебютира с двоен успех във Финландия благодарение на двукратния световен шампион, който през септември спечели и старта в Нова Зеландия – най-оспорваното състезание в историята на Световния рали шампионат. Последната победа за Ford е дело на Мико, който отвя конкуренцията на рали „Япония“ в края на миналия месец.

И двете спецификации на Ford Focus RS WRC са подготвени от британската компания M-Sport и специализирания екип на Ford TeamRS, отделът на Ford за високоефективни автомобили и моторни спортове, ръководен от Йост Капито през последните четири години.

„Очаровани сме от крайния резултат. През 2006 година спечелихме шампионата с напълно нов автомобил, което бе страхотно постижение. Запазихме титлата и през този сезон, въпреки че той още не е приключил, което е страхотно постижение и повод за фиксиране на нови по-високи цели“, заяви Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford Europe. „Ford се гордее наистина много с успеха на своя автомобил. Отборът иска да благодари на всички от екипа на BP-Ford WRT за отдадеността, с която работиха през годината. Те отново имат пълното основание да кажат, че са най-добрите!

Световният рали шампионат е най-тежкото състезание за автомобили, базирани на серийни версии. Втората последователна победа при производителите е постижение, което ни кара да се чувстваме горди. Днес прелистихме още една запомняща се страница във великата история на Ford в света на моторните спортове“, завършва Флеминг.

Йост Капито, директор на новия отдел на компанията за високоефективни редови автомобили, бе не по-малко доволен. „Тръпката да видя Ford отново на върха е страхотна. През целия сезон демонстрирахме постоянство и стабилни резултати на финала. Работихме заедно като екип, за да сме на нивото на нашите таланати – Маркус, Тимо, Мико и Ярно. Основна заслуга имат инженерите ни, които предоставиха един отличен автомобил за база, върху която бе изграден състезателният Focus RS WRC. Лично аз се гордея с постигнатия резултат. Радвам се, че ще поема новата си ръководна позиция във Ford през 2008 година след такъв успех.“

Сезон 2007 затвърди отличното партньорство между Ford Europe и препаратора M-Sport, отговорен за програмата на „Синия овал“ в Световния рали шампионат още от самото й начало през 1997 година.

„Маркус и Тимо дирижираха поредното предизвикателство за Ford в последния си сезон, но за нещастие отпаднаха. Те получиха подкрепата на Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен, които демонстрираха отличен растеж през цялата година и доказа, че са един от най-добрите екипажи в света и достойни наследници на колегите им, които се оттеглят от спорта в края на сезона“, заяви босът на M-Sport Малкълм Уилсън.

Ford и рали спорта – история на успеха

Ford е синоним на моторните спортове вече повече от век. На 10 октомври 1901 година Хенри Форд побеждава известния пилот Александер Уинтон в надпреварата Grosse Pointe Race благодарение на автомобил с максимална мощност 26 конски сили, конструиран лично от него. През 30-те „Синият овал“ триумфира на два пъти в най-престижното рали „Монте Карло“, след което на бял свят се появяват множество модели на Ford, които успешно участват в различни състезания и шампионати. Сред тях са иновативният Zephyr, Cortina, триумфирал в един от най-тежките стартове – рали „Сафари“ през 1964 година, небезизвестният Falcon и в края на 60-те – легендарният Escort, който регистрира първата от общо 21 WRC победи в дебютния си сезон през 1973 година.

През 1979-а Бьорн Валдегард печели първа шампионска титла за Ford при производителите благодарение на Escort RS1800. Шведът триумфира и в шампионата на пилотите – постижение, което Ари Ватанен дублира с аналогичния автомобил две години по-късно.

Focus WRC дебютира през 1999 година. Досега рали-версията на модела от средния клас на концерна има 31 победи в Световния рали шампионат. Focus RS WRC 06 се появи на сцената в края на 2005-а и спечели втора титла за Ford при производителите след 27-годишна пауза.

по материали на BP-Ford 

Коментари
comments powered by Disqus