Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Вторият рунд е за Верстапен

18.04.2021 18:00

Нидерландецът спечели уникалната Гран при на Емилия-Романя

Люис Хамилтън (Mercedes) излетя от пистата в средата на надпреварата и въпреки това завърши на втора позиция. Ландо Норис (McLaren) се качи на подиума след поредното безгрешно състезание. 

В петък на „Имола“ Макс Верстапен приключи преждевременно втората свободна тренировка заради скъсана полуоска. В неделя следобед обаче пилотът на Red Bull се качи на най-високата позиция на подиума.

Ключово за успеха на Верстапен се оказа изпреварването, което направи веднага след загасването на червените светлини. Нидерландецът реагира по-добре от съотборника си Серхио Перес и спечелилия полпозишън Люис Хамилтън и след „Тамбурело“ вече водеше колоната.

Това обаче съвсем не означава, че състезанието за Верстапен премина леко, напротив. Когато пистата започна да изсъхва, Хамилтън вдигна драстично темпото и дори изглеждаше, че ще си върне лидерската позиция след боксовете. При смяната на интермедия гумите със сликове обаче механиците на Mercedes се забавиха и Верстапен остана начело.

Най-интересното в Гран при на Емилия-Романя обаче тепърва предстоеше. Хамилтън преследваше неотлъчно Верстапен, когато обърка спирането за седми завой и се озова в зоната за сигурност. На пръв поглед изглеждаше, че това е краят на състезанието за Люис, който обаче не се отказа, макар и на заден ход, се измъкна от чакъла, след което пое към боска на Mercedes с разбито предно крило.

Точно в този момент другият пилот на Mercedes Валтери Ботас и Джордж Ръсел (Williams) решиха сякаш да помогнат на Люис Хамилтън, макар и косвено. Двамата се удариха преди "Тамбурело" и заради тежкия инцидент състезанието бе прекратено.

Световният шампион трябваше да е в дъното на колоната, но се оказа в дъното на топ десет, а след рестарта показа изумителна скорост и направи серия от впечатляващи изпреварвания. В 39-ата обиколка той бе пред Ланс Строл (Aston Martin) и вече се движеше шести, в 42-ата изпревари Даниел Рикадро (McLaren), а в 50-ата и 55-ата остави зад гърба си и двамата съотборници във Ferrari Карлос Сайнц и Шарл Льоклер.  Ландо Норис оказа най-голяма съпротива, но три обиколки преди финала и младокът развя белия флаг, което изстреля Хамилтън на втора позиция.

В челото Верстапен вече имаше солиден аванс и напълно заслужено спечели първата си победа за сезона, но въпреки това Хамилтън остана начело в шампионата на пилотите, тъй като записа най-бързата обиколка на „Имола“. Британецът дори можеше и да се поздрави с победата, защото малко преди рестарта на състезанието Верстапен излетя за кратко от пистата, въпреки че колоната бе оглавявана от автомобила за сигурност. Това обаче остана и единственият пропуск за нидерландеца, който се реваншира за загубата на „Сахир“ преди три седмици.

Red Bull можеше спокойно да оглави класирането при конструкторите, но Серхио Перес излетя от трасето в 38-ата обиколка и завърши едва дванайсети. Преди това мексиканецът бе наказан с десет секунди заради изпреварване при първия автомобил за сигурност, който Николас Латифи (Williams) изкара на пистата след инцидент още в самото начало на състезанието.

Грешките на голяма част от водещите пилоти отвориха пред Ландо Норис пътя към третото място на финала. Това е едва втори подиум във Формула 1 за британеца, който след червения флаг сложи най-меките сликове. Това му позволи да изпревари Шарл Льоклер при рестарта, но му попречи да спре устрема на Хамилтън към второто място.

Двата автомобила на Ferrari допълниха челната петица, въпреки че в началото на състезанието Карлос Сайнц направи куп грешки. Независимо от това испанецът финишира плътно зад съотборника си Шарл Льоклер, който се завъртя още по време на загряващата обиколка.

Даниел Рикардо остана седми, следван от Ланс Строл, който за втори пореден старт вкара Aston Martin в зоната на точките. Съотборникът му Себастиан Фетел обаче отпадна след повреда в трансмисията, а още преди началото на надпреварата и двамата пилоти на британския тим имаха проблеми със спирачките.

Серия от стратегически грешки оставиха Пиер Гасли (AlphaTauri), който стартира с гуми за мокра писта, осми. Зад него точки спечелиха още Кими Райконен (Alpha Romeo) и Естебан Окон, който отново взе прекия двубой в Alpine с единайсетия Фернандо Алонсо. Пълните резултати от Гран при на Емилия-Романя може да видите тук.

Следващият кръг от Формула 1 е след две седмици на португалската писта „Портимао“.

Коментари
comments powered by Disqus