Последната проява на марката по темата е концептът Mini Classic Electric, показан през март
Mini Cooper E с три врати , първият сериен електрически автомобил, ще се появи на конвейера в Оксфорд през ноември 2019 г. Моделът е предназначен за широк спектър пазари, но в Китай той ще недостатъчен, за да отговори на търсенето на електрически автомобили. Според запознати MINI ще предложи в Поднебесната империя друг електрически модел, който ще бъде произвеждан от съвместното предприятие, създадено от BMW и Great Wall Motors (споразумението за намеренията беше подписано в края на февруари, началото на производството трябва да започне през 2021-2022 г.).
Единият от начините е да бъде продължена линията, започната от хибридното Mini Cooper S E Countryman All4, което се превърна в изцяло електрически. Вторият път е да бъде създаден оригинален модел на нова основа.
Британските журналисти твърдят, че вторият сериен електрически MINI ще бъде значително по-различен от първата каросерия, а това предполага възможност за избор на модификации хечбек с пет врати или кросоувър. Като се има предвид голямата популярност на последния вариант, SUV-ът е по-вероятен. Важен ключ към успеха на този модел трябва да бъде не само локализирането му, но и задвижващата му система.
Трябва да добавим, че Mini Cooper E (на снимката) след известно време ще има друг близък роднина, наречен BMW i1.
Тук теоретично изцяло може да бъде използван новоизграденият технически център за батерии на смесеното предприятие на BMW и Brilliance Automotive JV в Шенян. Той ще доставя литиево-йонни блокове за електрическия кросоувър BMW iX3, но нищо няма да му пречи да увеличи капацитета за нуждите на други електрифицирани модели на немския концерн в случай, че бъдат сглобявани в Китай.