По-бързо зареждане, пробег до 700 км – какво да очакваме от електрическия Passat
Следващият етап от развитието на MEB на VW ще донесе по-голям капацитет на батерията и пробег до 700 км. Ще се започне вероятно с електрическия Passat и новия ID.Buzz.
Докато VW вече работи върху следващото поколение под името Trinity, компанията от Волфсбург продължава да развива платформата MEB, която вече е въведена в производство. Презентация, изнесена на UBS Paris Electric Days от Зилке Багшик, ръководител на отдел продажби и маркетинг за серията ID, показва, че VW в бъдеще ще предлага модулния комплект за електрически автомобили (MEB) с мощност на зареждане над 200 кВт и пробег до 700 км. Както увеличената мощност на зареждане, така и 700-те километра, не са съвсем нови за VW, но досега са споменавани само в контекста на Trinity. Ако погледнете по-отблизо обаче, актуализацията има смисъл и с оглед на днешния MEB.
Късо междуосие = 553 километра
Важно е само да се разбере, че данните, споменати от Багшик, всъщност изобщо не са актуализация, а по-скоро стойности на възможностите, които са били планирани за MEB от самото начало. Но нега разгледаме нещата поред. В момента се използват, грубо казано, три варианта MEB, които се различават основно по размера на батерията, използвана с идентично междуосие (2,77 метра). Да започнем с "малката" батерия капацитет 45 кВтч, която в момента не може да бъде поръчана, поне за VW ID.3. Следващият размер на батерията е 58 кВтч, сегашният максимум е 77 кВтч. Той позволява с VW ID.3, Skoda Enyaq и Audi Q4 E-Tron да бъде постигнат пробег от приблизително 553 километра (WLTP). Според VW, в комбинация с най-новата версия на ID.Software (3.0), 150 кВт са възможни като максимална мощност на зареждане с постоянен ток за моделите MEB с батерия от 77 кВтч. Така че по отношение на мощността на зареждане и пробега все още има да се извърви дълъг път до данните, които Зилке Багшик представи в Париж.
Електрическият Passat с междуосие на ID.Buzz
Изглежда съмнително дали допълнителните киловати и километри всъщност могат да бъдат постигнати с "късото" междуосие и 12-те модула на батериите, които да бъдат поставени там. От друга страна, много по-вероятно е Багшик да предлага по-конкретен поглед върху другите базови междуосия на MEB. С представянето на VW ID.Buzz беше добавен и следващият MEB вариант, който има междуосие от почти 3 метра (2,988 м). Това отваря място за допълнителни модули на батериите и разчиства пътя към максималния капацитет от 111 кВтч, който VW беше посочил за MEB още в началото. В момента обаче е под въпрос дали това действително може да бъде постигнато – тъй като дори със 111 кВтч в пода ID.Buzz определено няма да измине 700 WLTP километра поради голямата си челна площ. Така с оглед на пътната карта на VW ID остава само електрическият Passat, който в момента е известен в плановете като "Aero B". Той оказва по-малко съпротивление на въздушния поток и по всяка вероятност ще разполага с междуосието на ID.Buzz и с капацитет 90 кВтч. Поне това предполага последната студия за електрически Passat – ID.Space Vizzion, която дебютира на автомобилното изложение в Лос Анджелис през 2019 г.
Що се отнася до мощността на зареждане от 200 кВт, обещана от Багшик, допълнителна информация все още липсва. Краткосрочен пик на зареждане от 200 кВт би донесъл малък напредък по отношение времетраенето, но 200 кВт за по-дълъг период от време биха се отразили много добре. Въпреки това 400-волтовата електрическа система на MEB има технически ограничения. Какво все още липсва в цялостната картина? Третата дължина на MEB, за която винаги се говори. ID.Buzz ще се предлага и като дълга версия, която ще бъде актуална предимно за продажби в САЩ. Студията ID. Vizzion, показана на автомобилното изложение в Женева през 2018 г., имаше междуосие 3,10 м и максимален заряд от 111 кВтч на борда – толкова, колкото досега се посочва като максимална конфигурация за MEB.
Текст: Йохен Кнехт
Снимки: VW, Щефан Балдауф