След повече от две години чакане новият VW Amarok празнува своята премиера. Вече успяхме да шофираме топмодела.
От май 2020 г. VWN817, по-известен като VW Amarok, не се произвежда в Европа. Volkswagen обяви края на производството на пикапа, което започна десет години по-рано в завода в Хановер. Оттогава на бившата поточна линия на Amarok се произвеждат T7 и напоследък ID.Buzz. Кандидатстващите за пикап приятели на марката, от друга страна, бяха приканени да изчакат няколко години – понеже сътрудничеството за лекотоварни автомобили с Ford, обявено през 2019 г., включваше и наследника на Amarok, базиран на Ford Ranger, а до новото му издание щяло да мине известно време.
Този наследник най-накрая се появи. Второто поколение Amarok смени родното си място и от сега нататък ще се произвежда на около 9000 километра по права линия от Хановер в завода Silverton на Ford близо до Йоханесбург в Южна Африка. В бъдеще Amarok ще слиза от производствената линия там заедно с Ranger.
Amarok става по-дълъг
Amarok не беше дребничък и преди, но с новото поколение местата за паркиране ще му се видят още по-тесни: десет сантиметра повече от досега, общо 5,35 метра от единия до другия край правят дори Touareg да изглежда като бонзай. В същото време междуосието е увеличено значително, осите вече са на 3,27 метра една от друга. Качването в кабината е по-скоро изкачване, което отчасти се дължи на традиционната конструкция. Все пак кабината с четири врати и отделеното от нея товарно пространство са закрепени с болтове към рама с надлъжни греди, както е подобаващо за този сегмент. Въпреки величествените външни размери вътрешната височина не е твърда изобилна и изисква малко навеждане при качване.
За първо шофиране VW предостави Amarok в двете топверсии Aventura и Panamericana. Докато Aventura е ориентираният към шосета луксозен лайнер с много хромирани декорации и 20-цолови джанти, Panamericana, която карахме, е версията за дивата природа. Разпознаваема е с уникалната си предна престилка, 18-цолови джанти с офроуд гуми, черни стъпенки и рамката над товарната платформа "Stylingbar" зад кабината. Под топмоделите, с които VW ще стъпи на пазара в Германия, са базовият вариант Amarok и линиите на оборудване Life и Style.
С V6 дизела, който подобно на всички останали двигатели в Amarok също идва от Ford, пикапът е приятно моторизиран. Това се отнася не само за добре изолирания, но въпреки това обемен работен шум, но и за мощното задвижване на тежката лекотоварна машина. С оглед на работния обем мощността от 241 к.с. не е прекомерно висока, но по-важен е големият въртящ момент от 600 нютонметра, наличен още при 1750 об./мин.
Десетстепенен автоматик и постоянно задвижване на четирите колела
Десетстепенната автоматична трансмисия, която е стандартна за V6 двигателя, има електрически контролиран скоростен лост, способен на малък трик: когато моторът бъде изключен, лостът автоматично се връща в позиция за паркиране. По време на движение, от друга страна, трансмисията остава незабележима в положителен смисъл. Десетстепенният автоматик превключва плавно дори при пълно натоварване и никога не изглежда безпомощен, а подбира правилното предавателно отношение за всяка ситуация на шофиране – от напрягащи спринтове до безметежно плъзгане над пътя.
Заключение
В топоборудването с много приятна атмосфера и V6 дизел от висок клас новият VW Amarok изглежда доста уверен и луксозен, съвсем не като скучен лекотоварен автомобил. Комфортът на шофиране е висок, ходовата част е настроена изненадващо удобно предвид възможностите (твърд заден мост). Въпреки огромните размери трябва да правите компромиси, когато става дума за наличното пространство в интериора, тъй като конструктивният принцип на пикап не може да бъде заобиколен.
Текст: Торстен Зайбт
Снимки: VW