От 2018 г. в Китай вече се продава кросоувърът Tiguan L PHEV с 210 к.с.
Volkswagen обяви продължаващото разширяване на plug-in хибридната технология в гамата. След обновения GTE Passat и GTE Golf от ново поколение, както и Tuareg R, който също принадлежи към моделите тип Plug-in, през 2020 г. в производство ще влязат подобни модификации на Arteon и Tiguan. Междувременно немците показаха хибридната концепция Tiguan GTE преди почти пет години.
Зареден от битовата електрическа мрежа Arteon вече видяхме в някакъв смисъл. Това е концептътVolkswagen Sport Coupe GTE 2015. Той е оборудван с V6 3,0 TSI мотор и два електродвигателя (един вграден в роботизираната трансмисия отпред, а друг, самостоятелен, на задната ос). Сумарната мощност на системата е 380 к.с..
Концептуалният хибрид Tiguan е нещо от миналото. Но от 2018 г. в Китай вече се продава Tiguan L PHEV с 210 к.с., който се зарежда от мрежата. Вярно е, че прототипът имаше очевидно предимство пред него: допълнителен електромотор на задната ос.
Конструкторите не разкриват подробности, но е ясно: задвижващата система ще бъде подобна на тази, представена на Golf и Passat. Състои се от 1.4 EA211 турбо двигател, електрически двигател и роботизирана трансмисия. Различните модификации имат малко по-различни настройки, така че комбинираната мощност на системата е 204 к.с. (Golf 1.4 TSI eHybrid), 218 к.с. (Passat GTE) и 245 к.с. (Golf GTE). Хибрид с напречно монтиран V6 3.0 двигател, какъквто има демо купето Sport Coupe GTE, предвещаващ Arteon, остава под голям въпрос.