Volkswagen изрази своите съмнения относно новия конкурент на автомобилната сцена, който би трябвало да се роди след финализирането на споразумението за покупката на Opel от австрийско-канадския производител на автомобилни части.
Автомобилният производител от Рюселсхайм може отново да е на печалба едва след 4 години, а и ще трябва да търси гаранции от Виена на стойност 300 милиона евро.
В тази връзка Volkswagen настоява, че има “конфликт на интереси” в сделката за придобиването на Opel от страна на Magna. Говорителят на волфсбургската компания коментира: “Ние от VW следим много внимателно случващото се, тъй като за спасяването на Opel ще бъдат използвани и доста средства от данъкоплатците. Надяваме се, наистина да бъдат постигнати положителни резултати.”
В същото време продължават вътрешно управленските полемики относно правилността на решението да бъде изключен Fiat от надпреварата за сметка на Magna и нейните партньори – ГАЗ и Sberbank. Самата Ангела Меркел изрази вчера своето объркване и недоумение, докато лидерът на съвета във фабриката на Opel и член на надзорния съвет на компанията Клаус Франц коментира, че това е “правилната посока”, въпреки че предстои “много труден път, който да бъде извървян.”
Той подчерта, че бъдещето пред заводите в Бохум (Северен Рейн – Вестфалия), Лутън (Великобритания) и Антверпен (Белгия) е твърде неясно. Целта на синдикатите е да се избегнат съкращенията и затварянето на фабриките, доколкото това е възможно.
Според прогнозите на президента на Magna Франк Стронах новият Opel ще е отново на печалба едва след 4 години. През първите три години ще излезе от състоянието на червено, в което се намира сега посредством нова гама от продукти, а едва на четвъртата година ще е на печалба.
Стронах заяви пред журналисти в Канада, че през следващите години модели на Opel ще се произвеждат и в Канада, но няма да се пласират в САЩ , за да не бъдат конкуренти на бившата фирма-майка GM. Toй не изключи възможността ситуацията да се промени в бъдеще.
Маgna разчита на гаранции от австрийското правителство, равняващи се на 300 милиона евро, оповести австрийския Der Standard. Според всекидневника Франк Стронах вече се е срещал в тази връзка с австрийския министър на финансите Йозеф Проел, който не изключва възможността Австрия да подпомогне с тези пари сделката по закупуването на Opel.