Двойното предаване добавя още възможности към и разностранния талант на Caddy
От стилистична гледна точка новият VW Caddy 2.0 TDI 4Motion се вписва в съвременната линия на VW с подчертани ръбове, характерна широка решетка и „усмихнати” фарове. Същевременно дългият 4,41 м автомобил продължава да вдъхва доверие във вариантите си на лекотоварен професионален транспортьор, практичен ван или мини кемпер.
VW продължава да се придържа към досегашната система за мебелировката. Сравнително масивната средна седалка може да се сгъва и да се изважда, но не се плъзга напред-назад. Същото важи и за доставяното срещу доплащана двуместно канапе в багажника, което също може само да се сгъва или вади.
Интериорът е солиден, практичен и лесен за поддръжка. Тук в зависимост от избраното ниво на оборудване се предлагат инфо-развлекателни уредби с тъчскрийн, навигация, отопление на предното стъкло и т.н., както и различни системи за подпомагане на водача. Асортиментът им е доста богат и включва Front Assist – за предотвратяване на удар в предния автомобил и функция за аварийно спиране в градска среда, „мултиколизионна спирачка”, която автоматично спира автомобила след първия удар при сблъсък, темпомат с контрол на дистанцията и ограничител на скоростта, системи за регулиране на дългите светлини и за разпознаване на умора.
Ако имате желание за динамично шофиране с пътнически ван, можете да си поръчате най-мощната от четирите версии на двулитровия дизелов двигател (150 к.с., 340 Нм), наличен по желание и със задвижване на четирите колела.
Вариантът със 122 к.с. е изгоден и разумен
По-евтин и доста по-достъпен вариант, който се съчетава с двойно предаване, е дизеловата версия със 122 к.с. и механична трансмисия. Макар и не изключителни, динамиката и тягата от 300 Нм са на много добро ниво, а спестените над 7300 лева могат да бъдат вложени в допълнително оборудване. Заслужава си да се отбележи и забележително скромният апетит за гориво, с който се отличава версията със 122 к.с. - при непълно натоварване на автомобила и умерен стил на шофиране, не е проблем да се постигне среден разход под шест на сто, но дори и без да щадите потенциала на задвижването, консумацията трудно се покачва до много над 6,2-6,3 литра на сто километра.
Няма как да не споменем и прекрасното сцепление, което системата 4Motoin, работеща на основата на Haldex съединител, осигурява на практичния семеен модел - независимо от климатичните условия, типа и състоянието на настилката. Пътното поведение е изключително добре балансирано за представител на категорията на VW Caddy, добри думи заслужава и комфорта при пътуване - специално ефективността на шумоизолацията при дълги преходи изненадва много приятно.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Фантастичната функционалност на VW Caddy по начало е извън всяко съмнение, но опцията за поръчване на двойно предаване успява допълнително да разшири и без друго широкия спектър от възможности на модела. Конкретно версията с двулитров дизелов мотор със 122 к.с. се отличава с разумна цена, прилична динамика и впечатляващо нисък разход на гориво - както и с отлично сцепление при всякакви условия, благодарение на системата 4Motion.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова