VW Caddy V е един свръхфункционален и удивително рафиниран автомобил
Петото поколение на Caddy преминава към модерната MQB платформа – качествен скок, благодарение на който популярният модел на VW може да предложи комфорт на возене, поведение на пътя и системи за асистенция на водача, сравними с тези при леките автомобили в компактния клас. Докато предшественикът му, произвеждан от 2003 година и преминал през няколко сериозни етапа на обновление, все още ползваше технологичната основа на Golf V, новото издание на практичния модел стъпва на добре познатата модерна платформа на германския гигант, която се използва и от Golf VIII. През лятото новото Caddy беше отличено и с приза "Многофункционален автомобил на годината" в България - съвсем заслужено, както показва представянето на модела.
Външно Caddy V се разграничава от меките заоблени ръбове на своя предшественик и е придобил едновременно характерен и самоуверен вид - отчетливите остри линии го карат да изглежда необекновено наперен за представител на своята категория. Някои детайли го доближават до други модели на марката, но като цяло излъчването му отрежда единствена по рода си роля в гамата на VW.
Интериорът от своя страна се отличава с повсеместна цифровизация на контролните прибори и управление на повечето функции от сензорни екрани и повърхности. Седалките на предния ред са съпоставими с тези на откровено луксозен модел, а броят и размерите на места за поставяне и съхранение на различни видове предмети са по-внушителни дори от очакваното.
Както и досега, най-важни за пазарното представяне на модела са неговите товарни версии - все пак Caddy независимо от всичко си остава лекотоварен модел, предназначен на първо място за работа. Или поне така стоят тещата при вариантите, чието основно предназначение е превозването на товари, макар че и те са необикновено рафинирани като поведение и маниер на шофиране спрямо конкурентите си.
Пътническата „Kombi” версия на VW Caddy по невероятно успешен начин съчетава качествата на лек автомобил, даващ възможност комфортен превоз на хора с транспортните възможности и вътрешния простор на лекотоварните модели. Ключова роля за тази многофункционалност играе задният мост на новия модел, в който товароносимостта на твърдата греда е съчетана с модерна схема на окачване с надлъжни носачи и реактивна щанга, а листовите ресори на предходното поколение са заменени с винтови пружини. Комфортът на возене заслужава определението изключителен на фона на обичайните за класа рамки - Caddy вози не просто като лек автомобил, а като отлично настроен такъв. Тези думи важат в същата сила и за кормилното управление Servotronic и за пътното поведение - водимостта се характеризира с прецизност, която буквално праща по дяволите всичко, което си мислите, че знаете за автомобилите от типа "баничарки". Моделът се държи наистина цивилизовано в най-добрия възможен смисъл на понятието - както в града, така и по извънградски шосета и на магистрала. Обезшумяването е тема, която заслужава особено внимание - на пазара няма друг представител на категорията, който да предлага сравним с този на Caddy акустичен комфорт.
Двигателят 2.0 TDI със 122 к.с. освен със забележително култивиран ход се отличава с много солидна тяга и неочаквано скромен апетит за гориво предвид 1,7-тонното тегло на автомобила - при икономичен стил на шофиране спокойно може да постигнете разход от малко над шест на сто, като дори с тежък десен крак и пълно натоварване консумацията се покачва едва с около литър. Двулитровата машина си партнира много добре със седемстепенната трансмисия с два съединителя, която успява да реагира адекватно във всяка ситуация.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Новият VW Caddy е модел, който е добър в практически всичко. Огромният вътрешен обем и страхотната функционалност са очаквани предимства, докато превъзходният комфорт на возене, изключителната за представител на този клас шумоизолация и пътното поведение на лек автомобил са истинска изненада.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Volkswagen