След 31 години служба, 25 от които прекарани в Африка, и 517 384 произведени във фабриката на VW в ЮАР бройки, Golf от първата генерация най-накрая получава заслужена почивка.
На Стария континент дебютиралият през 1978 г. модел отдавна има славата на ретроавтомобил, но поточните линии на VW в Южна Африка продължават да работят активно по-него. Или по-скоро продължаваха, защото през ноември последният Golf 1 слезе от конвейра.
За да отбележи края на производствения цикъл, заводът в Южна Африка ще пусне на пазара лимитирана серия на Citi Mk1, която включва последните 1000 бройки от модела. Тя ще се предлага единствено в два цвята – черен и син металик, като всеки юбилеен Citi Golf ще получи плакет с номер от 1 до 1000.
Стандартни за лимитираната версия са 15-цоловите алуминиеви колела, затъмнените стопове, двойните челни светлини, хромираната лайстна на радиаторната решетка, полираният накрайник на изпускателната система и GT праговете отстрани. В интериора се открояват спортните седалки, коженият волан, стелките с MK1 логото и скоростният лост, който напомня в горната си част топка за голф. Под капака на последния мохикан ще работи 1,6-литровият мотор, който генерира 74 кВт (99 к. с.) при 5400 об./мин.
Цената на юбилейните екземпляри е 113 500 южноафрикански ранда (10 210 ранда). Моделът с номер 3 ще бъде продаден на благотворителен търг, като събраната сума ще бъде предоставена на Ubuntu Education Fund в Порт Елизабет.
анонимен
91 godina
анонимен
a we nqkoi ako zn koga e izlezul posledniq model na WV golf 2 fabri4en me itresuva
Iha
Любопитно не откривам разлика с побългарените варианти на този модел.
Кирил
В Перник продължава производството на голф 2. В момента там има повече голф ГТИ отколкото някога са били произведени в Германия. Благодарение на смененото окачване със спортно и премахването на ауспуха тези коли са най-бързите автомобили в ЕС.