VW продължава развитието на прототипа Cross Coupe. В Женева ще дебютира плъгин версията му, оборудвана с дизелов мотор.
На този етап информацията за новия силов тракт на Cross Coupe не е особено подробна. Сигурно е обаче, че двигателят с вътрешно горене ще бъде 1,8-литров TDI, като успоредно с нещо отново ще работят два електромотора, които генерират съответно 54 и 116 к.с. По-слабият електродвигател задвижва предната ос успоредно с класическия агрегат, а когато двойното предаване е необходимо, се включва и другият, отговарящ за задните колела.
Комбинираната мощност на Cross Coupe достига 305 к.с., което ускорява тежащия 1858 килограма автомобил от място до 100 км/ч за 6,5 секунди при 220 км/ч максимална скорост. Тези отлични динамични характеристики изглеждат още по внушителни на фона на средния разход от 2,7 литра дизелово гориво и емисиите CO2 от 46 г/км, което е постижимо благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет от 9,8 кВт/ч.
Cross Coupe е първият автомобил на VW, конструиран на базата на MQB платформата, като по отношение на габаритите се позиционира между Golf и Tiguan. Дължината му е 4,34 м, широчината – 1,87 м, а височината достига 1,5 м. Благодарение на късите надвеси обаче междуосното му разстояние е по-голямо дори и от това на Tiguan със своите 2,62 м, а същевременно Cross Coupe може да атакува препятствия при наклон до 24.2 градуса.
Във визуално отношение Cross Coupe прави впечатление с изцяло новата си предница, при която ламелите на радиаторната решетка са конструктивен елемент и от челните биксенонови светлини. Скъсеният надвес и задните врати, които отнемат половината от калниците, пък са отговорни за характерния облик на задната част. Багажното й отделение достига впечатляващите като за подобен тип автомобил 379 литра обем, а при сгъването на двете задни седалки то може да нарасне до 1229 литра.
VW ще представи TDI версията на Cross Coupe по време на автосалона в Женева, който отваря врати за посетители на 8 март.