Ще бъде показан пред публиката през лятото на изложението Techno Classica 2020 в Есен
Представяйки преди дни ревниво пазения електрически микробус T2 Elektrotransporter от 1972 г., подразделението Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) обяви възраждането на модела: TB Samba Bus от 1966 е превърнат в електромобил e-Bulli. Той ще бъде показан на живо пред широката публика през лятото на изложението Techno Classica 2020 в Есен (ако не бъде отменено). Виртуалната премиера се състоя вчера. И беше придружена от неочаквано изявление: всеки, който харесва преобразуването на класическите микробуси на Volkswagen, по примера на e-Bulli, може да поръча същото от фирмата партньор VWCV - eClassics.
Първото поколение на вана Volkswagen Type 2 (индекс T1) се превърна в един от хипи героите. Този образец е направен в Хановер през 1966 г. и обикаля Калифорния в продължение на половин век, а сега се връща в Германия и се превръща в електромобил.
Двуцветната кожена тапицерия (Saint Tropez плюс Saffrano Orange) допълва външното оформление (металик Energetic Orange и матов металик Golden Sand). Класическият интериор е комбиниран със съвременни технологии като таблет на тавана или нов предавателен лост.
Компонентите на задвижването идват от фабриката Volkswagen Group Components в Касел. Четирицилиндровият опозитен двигател, разположен отзад с 44 к.с. (максималният въртящ момент е 102 Нм), отстъпва място на електрически мотор с мощност 83 к.с. (212 Нм), който задвижва задния мост през едностепенна предавателна кутия. И ако първият модел имаше максимална скорост 105 км/ч, то e-Bulli сега предлага 130 км/ч и това ниво е ограничено от електрониката.
По цялата дължина на осемместния салон е положен дървен под, напомнящ палубата на луксозна лодка. Сгъваемият покрив поддържа атмосферата
На предавателния лост на трансмисията е добавена буквата „B“ към обичайните предавки (неутрална, движение, паркиранеи задна предавка) - това е ръчен избор за нивото на възстановяване на енергията при освобождаване на педала на газта. Класическият скоростомер се допълва от стилизиран символ Bulli и цифров екран, показващ редица параметри, включително автономния пробег.
Енергията, използвана от литиево-йонната батерия на e-Bulli, има капацитет 45 кВтч, която осигурява автономен пробег от над 200 км с едно зареждане. Това е повече от това на съвременния потомък на модела T1, наскоро пуснатия ван ABT e-Transporter 6.1 (32,5 кВтч, 138 км). Батерията може да се зарежда както от колонка с променлив ток с мощност от 2,3 до 22 кВт, така и от DC система за бързо зареждане със CCS контакт с мощност до 50 кВт. В последния случай зареждането на батерията до 80% отнема само 40 минути.
Батерията eClassics е изградена от литиеви модули, доставени от фабриката на Volkswagen в Брауншвайг. Акумулаторът е разположен под пода в центъра на автомобила, а задвижващата електроника и преобразувателите DC / AC и DC / DC са видими отзад.
Интересно е, че партньорите по проекта не само извършиха електрическо преобразуване на класическия микробус в електромобил, но и шасито му всъщност е напълно променено. Сега отпред и отзад има многозвенно окачване, регулируеми амортисьори и дискови спирачки с вътрешна вентилация. А отпред е монтиран нов кормилен механизъм с рейка.
Никога досега ванът T1 не е бил толкова динамичен и управляем. Във всеки случай това става ясно от официалното представяне от самия Volkswagen.
Автомобилът има кръгли LED светлини и външен индикатор за LED батерия, който може да бъде видян само като се приближите до автомобила. Вътре оригиналният исторически стил е запазен максимално. Радиото, останало външно класическо, получава DAB +, Bluetooth и USB технологии, както и комуникационната система We Connect, която позволява получаване на информация за състоянието на машината от смартфон или компютър. И цялата тази лудост може да бъде повторена. EClassics предлага преобразуването на моделите T1, T2 и T3 в електромобил с преработка на шасито за 64 900 евро. Освен това официалните дилъри на Volkswagen могат да поръчат от eClassics комплект от възли и детайли за самостоятелноконвертиране на такива автомобили.
Дизайнерският център на Volkswagen Commercial Vehicles, отделите за комуникация и VWCV Vintage Vehicles се опитаха да запазят класическия микробус близо до източника, но ето няколко илюстрации за новата му електрическа природа.
Посоката на електрифицираната класика очевидно набира скорост. От подобни проекти си струва да припомним е-Beetle от същия отдел eClassics, както и Mini Electric и класическите Aston Martin DB6 Volante, Jaguar E-type и Ford Mustang, превърнати в електрически автомобили.