Принципно едва ли може да има две мнения по въпроса, че студените и дъждовни ноемврийски дни положително не са най-подходящото време да се изпробват качествата на един кабриолет... Или поне така изглеждат нещата на пръв поглед. Volkswagen Eos е нагледен п
Има ли смисъл в идеята за пълноценна симбиоза между купе и кабриолет, която в компактния клас? Какво положително може да ви донесе шофирането на кабриолет в студен и мрачен есенен ден? Заслужава ли си да платите близо 75 000 лв. за автомобил, който на практика е наследник на досегашните каброиолети на Golf, макар да е позициониран малко по-високо от тях и вече да се цели в конкуренцията от премиум-сегмента?
Да, Eos действиетлно е създаден на технологичната платформа на Golf V и е морален наследник на предходното поколение на кабриоверисята на компактния модел. Този път обаче автомобилът има коренно различен замисъл и е съоръжен с редица заемки от по-високите класове. Така че от една страна, 75 000 лв. за автомобил, който от мнозина продължава да се възприема просто като Golf със свалящ се покрив, са наистина висока цена. Само че в действителност Eos е нещо много повече от кабриолет, създаден на базата на Golf и се конкурира с елитни продукти от типа на Volvo C70 например.
Турбомоторът разполага с впечатляващ максимален въртящ момент
от 280 Нм, но това буквално бледнее пред обстоятелството, че стойността остава константа в диапазона от 1800 до 5000 об./мин... Реалният резултат от подобна крива на въртящия момент се изразява във възхитителна за 4-цилиндров двигател тяга, която се наблюдава в практически всички работни режими. Наред с отличните си динамични показатели, 2.0 TFSI събира точки и с учудващо ниския разход на гориво – средната консумация в теста при смесен цикъл на шофиране беше 10,9 л/100 км. Единственият недостатък на хармоничното силово предаване на автомобила са проблемите със сцеплението на предните задвижващи колела с настилката, които стават особено силно изразени при мокър асфалт.
Напълно в унисон с подчертано спортното задвижване е настроена и ходовата част на автомобила, която осигурява прекрасна водимост и динамично почти като при спортен автомобил поведение в завой. Респектиращата динамика на пътя обаче е повлияла на комфорта – докато при гладка настилка возията е стегната и дори приятна, при преминаване през по-груби неравности твърдостта на окачването се превръща в сериозно изпитание за гръбначните прешлени на пасажерите.
Създаденият от специалистите на фирмата Webasto метален сгъващ се покрив е максимално компактен е дало резултат – след прибирането му под задния капак, вместимостта на багажното пространство остава напълно приемлива със своите 205 л. И ето тук именно е мястото да отговорим на друг въпрос от началото на материала, и по-точно какво положително може да донесе шофирането на кабриолет в един дъждовен есенен ден. Когато твърдият сенник се плъзне назад, над главите на водача и спътниците му се разкрива обширната площ напълно прозрачния стъклен люк, който позволява интериорът да бъде обилно осветен дори и в най-мрачното време. По този начин шофирането на кабриолет по време на дъжд неочаквано придобива своя особен чар, тъй като в Eos можете да се наслаждавате на гледката на есенните капки, оставайки напълно защитени от тях.
В крайна сметка въпросите, които поражда същността на Volkswagen Eos
трудно биха могли да получат еднозначен отговор, а вероятно не е и необходимо, защото всеки сам може да си отговори за самия себе си. Едно обаче е сигурно – този автомобил разбива на пух и прах представата, че дъждовните, хладни и неприветливи есенни дни не са подходящо време за един кабриолет...
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов