Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Golf 1.5 eTSI: Мека мощ

14.09.2020 11:11

Впечатления от версията 1.5 eTSI по българските пътища

С Golf човек просто трудно може да сбърка. От 46 години насам компактният Volkswagen защитава позицията не само на бестселър, но и на универсално решение за всеки вкус, всяко желание и всяка нужда. Не прави изключение и осмото поколение. Впечатления от версията 1.5 eTSI по българските пътища.

Тежка е царската корона... Всеки, който в даден момент от живота си се е оказвал в несъмнено славната, но и натоварена с отговорности роля на водач, може да потвърди валидността на тази мъдрост. Ярък пример в това отношение е и новото поколение на Golf, върху което се стоварват  огромни очаквания, а всяка промяна се съпътства от бурни дискусии и коментари. При осмата генерация последните се фокусираха основно върху изцяло модернизираното арматурно табло и новата концепция за управление на функциите с големи екрани и сензорни панели. Всичко на този свят подлежи на усъвършенстване, а във всичко това има както обективни причини, наложили промените, така и много субективизъм в тяхната оценка. Ясно е едно – скокът в развитието на технологиите изисква радикални стъпки напред в методите за тяхното управление. Сигурно има хора, за които телефонът с шайба е по-удобен за работа от смартфона със сензорен екран, но първият не работи с Twitter, Instagram и YouTube. Така, както в Golf II няма Travel Assist например. Това са фактите, осталото са волни интерпретации.

Golf си остава Golf   

Настрана от дискусиите и субективизма, „осмицата” е един забележително добре направен автомобил, което в светлината на традициите на Golf означава, че се представя напълно според очакванията. При по-малки външни габарити на каросерията, Golf предлага повече простор за пътници и багаж от преките си конкуренти, седалките са му по-удобни, шумоизолацията на купето е безиупречна, а комфортът на возене (дори без адаптивните амортисьори) е на ниво, достойно за висшия клас. Това личи особено добре на магистрала, където компактният модел от Волфсбург изглажда без остатък всички видове неравности (включително и грубите напречни фуги по мостовите съоръжения), но е напълно валидно и при натоварен автомобил и движение по отсечки с повече остри завои. Дори и при доста стегнатите настройки на режим Sport комфортът остава част от уравнението наред с прецизното прогресивно управление, поддържащо баланса между удобството, безопасността, удоволствието и бързината, която в Golf се постига колкото неусетно, толкова и ефективно.

Основната заслуга за това естествено е на 1,5-литровия eTSI със 150 к.с., функция за изключване на цилиндрите и mild хибридна система с ремъчен стартер-генератор и бордово напрежение 48 V. Последната изглажда спада в тягата на турбомашината при потегляне, а при всяко отнемане на газта седемстепенната DSG трансмисия преминава в свободен ход и изключва TSI агрегата. Захранването на бордовата електроника, електромеханичното сервоуправление и спирачния сервоусилвател в този режим се поема от литиево-йонната батерия с 48 V, а стартер-генераторът включва ДВГ в момента, в който водачът докосне отново педала на газта. Всичко това протича плавно и в съвършен синхрон също както и режимите на boost и рекуперация. А наред с динамиката, енергийната ефективност на mild-хибридното задвижване на Golf също се оказва със сериозна преднина пред конкуренцията.

Целият този комплекс от качества си има цена, която отново ни отвежда до традициите – позицията на бестселър при Golf не идва от нищото и не е лишена от обективна обосновка, чиято есенция в общи линии се съдържа в един от легендарните слогани на VW от миналото. „Да знаеш какво имаш…”

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Колебанията, които нетрадиционната концепция за управление на функциите предизвиква са също толкова разбираеми, колкото и традиционните непоклатими аргументи в полза на Golf - превъзходен простор и комфорт, пълна гама системи за асистенция на водача и динамично, енергоефективно задвижване.

Tекст:
Мирослав Николов
Снимки: Георги Николов

Коментари
comments powered by Disqus