Компактното комби ще има удължено междуосие и по-голям багажник
Новият Golf със задна част на комби ще излезе на пазара още през 2020 г. Подобно на хечбека той е базиран върху платформата на своя предшественик и отново има значително по-голям багажник. Наскоро успяхме да заснемем първия маскиран екземпляр.
С Golf 8 ще се появи едва шестото поколение на Golf Variant – Golf I и II нямаха комби версии. Напоследък това изпълнение на модела заема приблизително 20 процента от общия обем на продажбите на серията – тоест около 200 000 броя годишно.
От марките в концерна VW компактен автомобил с удължена задна част (при Golf почти точно с 30 сантиметра) и по-голям товарен обем предлагат Seat и Skoda (Leon ST и Octavia Combi). Последната обаче още във версията с къс багажник има по-дълго междуосие от Golf, докато Leon е изграден върху същата платформа като оригинала от Волфсбург.
Размерите са горе-долу като на предходния модел
Въпреки че Golf 8 използва същата платформа като Golf VII, той получава по-голямо междуосно разстояние. Вместо малко под 2,63 м то вероятно ще е около 2,69 м (с 6 сантиметра повече). Така би се изравнил със съответния размер в споделящите набора от модули за конструкции с напречен двигател (MQB) сродни модели от концерна – Seat Leon и Skoda Octavia. Дължината вероятно ще нарасне в същата степен. Така Golf 8 Variant би достигнал 4,63 метра. Това би се отразило добре на багажния обем. Актуалният модел може да натовари от 605 до 1620 литра, при наследника му биха могли да настъпят промени в посока към Octavia Combi (640, респ. 1700 л).
И понеже до задната си колона Variant повече или по-малко отговаря на хечбека, отпред той ще бъде променен така, както осмото спрямо седмото поколение на Golf. Тоест, с нов интериор и нова инфо-развлекателна система, по желание с повече системи за подпомагане и преработени мотори, подкрепяни от микрохибридна система. И така – дали таза смяна на поколения не е просто фейслифт? Това, че най-същественото обновяване напоследък протича под ламарините, се илюстрира – освен от новите двигатели с оптимизирани вредни и СО2 емисии – преди всичко от едно число: според данни на VW изчислителната мощност на асистиращите системи за частично автономно движение и инфо-развлекателни функции при Golf 8 е нараснало десет пъти в сравнение с предишния модел. И това, разбира се, ще облагодетелства и Variant.
Познатият диапазон от мощност
И в следващия Variant от VW няма да предлагат най-слабия мотор с по-малко от 100 к.с. така че диапазонът от мощност ще продължи да е от около 115 до над 300 к.с. (По всичко изглежда, че върховият модел ще бъде R-версия с двойно предаване и 2,0-литров турбомотор.) Вероятно ще продължи да се предлага и версия Alltrack. При дилърите Golf 8 Variant ще се появи през втората половина на 2020 г. – понеже още на представянето на новия ID.3 пред служители на фирмата в края на 2019 г. шефът на работническия съвет Бернд Остерло заяви: „С преоборудването на фабриката в Цвикау за електрическа мобилност догодина целият производствен обем на Golf Variant ще бъде прехвърлен допълнително в основния завод във Волфсбург.”
Също в сферата на добрите перспективи са съобщенията, че при смяната на поколенията въпреки порасналите размери цените нямало да се променят много. Така че отново щяло да се тръгва от около 22 500 евро – разликата с нормалния Golf досега беше 1100 евро. Възможно е обаче от VW да поискат нещо повече за по-големия автомобил. Поне началото на серийното производство до голяма степен повтаря историята на предшественика – той се появи на пазара през лятото на 2013 г., докато хечбекът се продаваше от края на 2012 г.
Заключение
С оглед на факта, че комбитата не играят роля на много пазари и например в САЩ вече почти не се предлагат, 20 процента в моделния микс са много сериозен обем. Затова и компактният Golf 8 ще получи версия с голям и гъвкав багажен обем и формат като в средния клас. Така Variant ще се възползва и от всички нововъведения при хечбека – а те заслужават внимание. Засега VW ще продължи да произвежда без промени друг каросериен вариант на Golf – модела Sportsvan (по-рано: Golf Plus). Актуалната му версия обаче дебютира едва през 2014 г. Нейният дял от 15 процента в производствения обем на Golf ни кара да предположим, че новият Sportsvan ще се появи точно навреме през 2021 г.