Освен че новият Golf ще се раздели окончателно с технологията помпа-дюза, за него е предвиден и нов 1,6-литров самовъзпламенител.
Студията на идния Golf BlueMotion харчи само 3,8 литра дизел на 100 км и отделя минимални 99 грама CO2 на километър, с което изравнява резултата на Seat Ibiza Ecomotive и Polo BlueMotion. Още по-напред в това състезание обаче са Ford Fiesta Econetic с 90 к. с. (3,7 л) и дизеловият Smart (3,3 л).1,6-литровият TDI генерира 105 к. с. и постига максимален въртящ момент от 250 Нм при 2000 оборота в минута. Ускорението му до 100 км/ч отнема 11,3 секунди, а върховата скорост възлиза на 190 км/ч. Новият Golf BlueMotion притежава филтър за твърди частици, с което покрива изискванията на еко-нормата Euro 5. Също като останалите екологични версии от Волфсбург и тази е оборудвана с петстепенна предавателна кутия.