Ще бъде произведен в ограничен тираж от 400 копия (100 броя ще останат в Германия)
Немската компания Volkswagen разсекрети последното си творение - Golf GTI Clubsport S, преди откриването на GTI фестивала край езерото Вьортерзее в Австрия. Информацията е съпроводена с впечатляващо постижение: S стана най-бързият автомобил с предно предаване на Нюрбургринг с време 07: 49,21. Зад него остава моделът Honda Civic Type R (310 к.с. и 400 Нм, 7: 50,63). При това "германецът" не е по-силен от "японеца", със своя четирицилиндров трубо Golf развива 310 к.с. и 380 Нм (1700-5300 об/мин). Той е оборудван с шестстепенна механична трансмисия и преден диференциал с електронно блокиране.
Моделът с буквата S е най-мощният Golf GTI, създаван някога. По този показател е надминал дори новака със задвижване на всички колела - Golf R. При доработването на двулитровия EA888 двигател инженерите са ползвали опита на състезателния Golf GTI TCR (330 к.с. и 410 Нм).
Повишаването на мощността на пътното чудовище е постигнато благодарение на нова горивна помпа, препрограмиране на блока за управление и смяна на спортната изпускателна система с по-голям диаметър на тръбите (65 мм срещу 55 мм). Системата за отработените газове осигурява не само мощност, но и дълбок и плътен звук, особено при спиране. А за ефективността на автомобила отговарят още комбинираните спирачни дискове (с алуминиева основа и стоманена работеща част ), проектирани, за да действат при екстремни условия (включително са избрани специални спирачни накладки).
Автомобилът се предлага с 19-инчови алуминиеви джанти (за модела Pretoria) и полусликови гуми Michelin Sport Cup 2 (с размер 235/35). Максималната скорост на хечбека е 265 км/час, ускорението от нула до сто отнема 5,8 секунди. Една от тайните е олекотената каросерия. Това е постигнато главно чрез премахване на задната седалка и централния подлакътник, но освен това автомобилът е получил олекотен акумулатор и др. Масата на автомобила с три врати е доведена до 1360 кг (включително водача и горивото). Това е с 15 килограма по-малко от модела Clubsport GTI (265 к.с. и 350 Нм) с базово оборудване. А обичайният Clubsport в актива си има максимална скорост 250 км/ч (електронно ограничена) и ускорение от нула до сто за 6,3 сек.
В салона на автомобила няма нищо впечатляващо: спортни седалки, ръкохватка на предавателния лост във формата на голф топка, рисунък във вид на пчелна пита (Honeycomb 40) на вратите и на предния панел (в чест на 40-годишнината на GTI), декоративни елементи Piano Black, спортен волан (алкантара, червени шевове), прагове на вратите от неръждаема стомана с червени букви GTI и пореден номер върху предния панел на автомобила на лимитираната серия.
Golf GTI Clubsport S ще бъде произведен в ограничен тираж от 400 копия (100 броя ще останат в Германия). Предлагат само три екстериорни цвята: Tornado Red, Pure White и Deep Black Pearl Effect, при това и белият, и червеният Clubsport S ще бъдат с черен покрив. Производителят все още не е обявил цените, но базовият S Clubsport без буквата S в Германия струва 34 925 евро.