Последният GTI е почти два пъти по-мощен и четири пъти по-скъп от първото издание на топмодела. Продажбите на шестата генерация стартират официално на четвърти април.
Под капака на GTI VI жужи двулитров TSI (Euro 5) с мощност от 210 к. с. и 280 Нм между 1700 и 5200 об./мин., който ускорява хечбека до максимални 240 км/ч. Класическият спринт пък отнема 6,9 секунди. По данни на производителя средният му разход на гориво възлиза на впечатляващите 7,3 литра.За пръв път в GTI влиза в употреба електронната система XDS, която обещава да подобри сцеплението и поведението в завои. Нова е и "аудио-инсталацията" на изпускателната система, която може да се настройва от кокпита на автомобила. Серийната трансмисия е шестстепенна. Също толкова предавки има и опционалната директна предавателна кутия DSG.
Окачването на предния мост е снижено с 22 милиметра, а това на задния се е доближило до асфалта с 15 мм. Пружините, амортисьорите и задният стабилизатор са настроени специално за това издание на Golf. Опционално симпатизантите на GTI могат да си поръчат адаптивно окачване с три режима на возене. Серийните колела са 17-цолови, но по желание на клиента се поставят и 18-цолови кръгове.
Като цяло списъкът с екстри е безкрайно дълъг. В него ще откриете интелигентен темпомат, паркиращ асистент, завиващи биксенонови светлини и други технологични глезотии.
Тегелът на тапицерията на серийните спортни седалки с лумбална опора е познат от предишните поколения на GTI. Разбира се, срещу доплащане се предлага и кожен салон. По арматурното табло има няколко акцента от полиран метал, които отличават GTI-версията от стандартната. Воланът е сплескан в долната си част, а таванът е облицован в черно.
GTI-пакетът на каросерията включва черни прагове по фланговете, по-широки брони, черен дифузьор, спойлер в края на покрива и пр. GTI VI има сериозни претенции за титлата "най-хармоничен спортен хечбек" - звание, което ще трябва да извоюва срещу претендети като Audi S3, Mazda 3 MPS, Opel Astra OPC и Ford Focus RS.
galina
:P...