VW постави поредния нов връх на серията Golf. VW Golf R е новият топмодел на Golf палитрата, който се перчи с 300 турбо к.с. и задвижване на всички колела. Премиерата му ще се състои на IAA.
Новият VW Golf R предлага много повече мощност, отколкото всички свои предшественици. Новият двулитров TSI двигател достига невероятните 300 к.с. и предоставя 380 Нм въртящ момент още от 1800 оборота в минута. Спрямо базовия двигател на GTI турбокомпресора, буталата, системата за впръскване на горивото и и цилиндровата глава са претърпели цялостно модифициране. Огромната тяга не се превръща в безполезно приплъзване, а се трансформира в реална движеща сила благодарение на постоянно задвижване на четирите колела с Haldex съединител и електронен блокаж на двата моста.
Финалът е 250 км/ч
Оборудваният с шестстепенна механична трансмисия VW Golf R ускорява само за 5,3 секунди от нула до 100 км/ч , а вариантът DSG - също с шест предавки – владее упражнението само за 4,9 секунди. Що се отнася обаче до максималната скорост VW си остава непреклонен - електронният чук пада на 250 км/ч. Стандартно определеният разход на гориво е 7,1 литра на 100 км. С DSG разходът трябва да бъде дори само 6.9 литра. За това отговарят старт-стоп и рекуперационната системи.
Външният вид на VW Golf R се характеризира с нов дизайн на предните и задните престилки, нови странични прагове и 18-цолови алуминиеви джанти с гуми 225/40 и хромирани двойни накрайници на изпускателните тръби от двете страни на задната броня. В допълнение VW Golf R е оборудван със специални биксенонови фарове с дневни светлини с ново оформление.
Интериорът на Volkswagen Golf R впечатлява със спортни седалки, спортен волан, синьо вътрешно осветление, карбонови апликации, стоманени педали и специално изработени инструменти.
В сравнение с класическия Golf, Golf R е с 20 мм по-нисък, а в сравнение с GTI - с 5 мм. Той е взел от GTI прогресивното управление, а адаптивното окачване на VW Golf R се предлага като опция с допълнителен Race–режим. Спирането става с помощта на 340 мм дискове отпред и 310 мм на задната ос. Спирачните апарати са боядисани в черно. ESP може да се регулира на различни степени и дори изцяло да превключи в режим "състезателна писта".