Преди два дни ви представихме първите фотографии на VW Golf R, както и предполагаемите технически характеристики на модела. Те обаче се различават доста съществено от официално публикуваните във Франкфурт материали за спортиста от Волфсбург.
Двулитровият редови четирицилиндров мотор на групата VW, който работи под капака на аналогичните Audi S3 и Seat Leon Cupra R, генерира не 265 к. с., а 270 в този си вариант при 6000 об./мин. Максималният въртящ момент от 350 Нм е на разположение на водача в диапазона между 2500 и 5000 об./мин , което е предпоставка за отличната еластичност на мотора. Комбиниран с DSG трансмисията с два съединителя, той ускорява Golf R от място до 100 км/ч за 5,5 секунди. При стандартната шестстепенна скоростна кутия са необходими две десети повече. Патентованата система за двойно предаване 4Motion е получила сериозни доработки, като при нужда въртящият момент може да се пренесе изцяло към задната ос.
Впечатляващите динамични характеристики са комбинирани и с отлична ефективност. Във версията с DSG Golf R дава среден разход от 8,4 литра за 100 километра пробег при 195 гр/км CO2 (8,5 л и 199 гр/км при шестстепенната механична кутия). По този показател Golf R от шестата генерация има цели 21% преднина спрямо предходния Golf R 32 от петата.
Новата радиаторна решетка, светодиодните дневни светлини, олекотените 18-цолови колела (като опция се предлагат и 19-цолови), алуминиевите панели на праговете, дифузорът и двата централноразположени накрайника на изпускателната система отличават R версията от стандартната GTI. Окачването е свалено с 25 мм, а спирачната система е получила 345-милиметрови дискове отпред и 310-милиметрови за задните колела. Променени са и настройките на ESP системата, за да позволява по-спортен стил на шофиране.
Отличителните белези в интериора са двуцветните спортни седалки, алуминиевите педали и логото R, което се откроява дори и на триспицовия волан.
Поръчките за VW Golf R стартират в края на годината, като на този етап няма официална информация за цената.
пачо 1
не забравяйте че отзад може да ви присветне някоя голф 5 r32,и с каквото и да сте ,просто му направете път
Кирил
Идеална кола за всекидневието. Отиваш сутрин на работа, караш семейството си нагоре надолу, пренасяш средно големи багажи, а ако някоя вечер някой уличен състезател (разбира се да не е някое свръх скъпо и мощно М-пауер АМГ, или някое мощно ауди)му показваш от къде идват щъркелите.
Адолф Грубер
''Впечатляващите динамични характеристики са комбинирани и с отлична ефективност.''- това е най-важно в днешно време! Много добро съчетание, на истина ефикасно плюс това 4х4. Верно че не е М или Карера но с този ''бръмбър'' може да засрамиш доста елитни играчи.