Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Golf R тренира на Нюрбургринг с 333 к.с.

19.05.2020 15:34

Очаква се върхов вариант с над 400 к.с., макар и без петцилиндров агрегат на Audi

Още тази година VW ще започне продажби на мощни спортни версии на VW Golf 8. Сред тях е и разполагащият с 333 к.с. Golf R. Сега се появиха нови шпионски снимки от Нюрбургринг, както и слух, който ни изпълва с тъга. Един възможен R+ обаче би могъл да ни утеши. 

Наред с GTI и най-мощния дизел GTD в салоните на дилърите скоро ще се появи венецът на моделната серия – Golf R. Моделът с двойно предаване ще бъде представен през септември 2020 г. и ще извлича от двулитровия си турбомотор 333 к.с. Така върховият Golf добавя солидните 33 к.с. към мощността на своя предшественик от седмото поколение. 

Всъщност това може да е само повод за радост, ако не беше плъзнал слухът около 2,5-литровия петцилиндров мотор на Audi. Двигателят от Audi TT RS, RS3 и RS Q3, естествено, би отивал добре и на мощния Golf, смятаха хората от Volkswagen и през 2017 г. тестваха съответния модел на Нюрбургринг. 

Но според вътрешен източник в Audi не намирали идеята за чак толкова вдъхновяваща. Нидерландското списание Autovisie публикува изявления, според които марката чисто и просто отказала да разреши използването на своя петцилиндров агрегат. Нали все пак Golf R е пряк конкурент на Audi Sport. Обстоятелството, че същият мотор се вгражда и в модели на Donkervoort или KTM, според същия източник обаче не било проблем: „Това е добре за имиджа на Audi".

Golf R+ с над 400 к.с.

На запитване от auto motor und sport от Audi отказаха да вземат отношение по въпроса, понеже не коментирали слухове. Но приятелите на мощния Golf може би ще могат да се радват на един Golf R+. Както писаха в британския Car Magazine, още по-мощният Golf сега бил получил зелена улица от управителния съвет на VW. В качеството на източник на задвижване двулитровият четирицилиндров агрегат в R-конфигурация ще бъде комбиниран с хибриден модул. В крайна сметка Golf R+ ще има системна мощност доста над 400 к.с. и ще се конкурира пряко с потентните варианти на AMG A-класата. Това би могло да компенсира и отпадането на петцилиндровия мотор. Все още не е сигурно как точно ще бъдат интегрирани електрическите компоненти. Възможно е електрическата задвижваща сила да е насочена само към задния мост. Освен това Golf R+ ще получи още един ъпгрейд на ходовата част с разширяване на следата. На пазара свръхмощният Golf би могъл да се появи в края на 2023 г. или дори през 2024 г. за 50-годишния юбилей на Golf GTI.

Първи впечатления от Golf 8 в R-изпълнение предава и една снимка, която в момента циркулира в Инстаграм. За нея твърдят, че показва Golf R, заснет близо до испански тестов полигон. Сега разполагаме и с кадри от Нюрбургринг. Изгледът отзад не е особено агресивен, но все пак се характеризира с дифузор и двойни крайни тръби на ауспуха. Отпред Golf R не изглежда чак толкова сдържан. Престилката демонстрира големи отвори за въздух вляво и вдясно, където при цивилните модели са разположени светлините за мъгла. Освен това сплитерите стърчат доста навътре в пастта на радиатора.

Заключение

Volkswagen завърта още повече регулатора на мощността и ще пусне върховия Golf на пазара с 333 конски сили. Макар това никак да не отговаря на новия електроимидж на марката от Волфсбург, любимите на народа традиции и легенди не може да бъдат отхвърлени с лека ръка. Между другото, дами и господа от VW, какво стана с планирания R400 или R420?

Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф

Коментари
comments powered by Disqus