Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Golf VIII: Престолонаследникът

16.03.2020 11:28

Зад волана на новото издание на един от най-важните модели в света

Golf отдавна се е превърнал в институция на автомобилния пазар и появата на всяко следващо поколение е не просто поредната премиера, а събитие, което променя координатната система на стойностите и стандартите в компактния клас. Осмото поколение на бестселъра не прави изключение. Първи впечатления.

Въпреки че смяната на поколенията си остава все така значима, този път всичко е малко по- различно. На път са революционни промени в автомобилния свят и ситуацита напомня много дебюта на последнота версия на „костенурката” по времето, когато предстартовото броене за Golf I вече е започнало. Сега премиерата на Golf VIII преминава на фона на заставащия в стартовите блокчета ID.3 и това определено отнема известна част от нейния блясък, но Golf все пак си остава Golf.

Това си личи и от един километър. По традиция четните поколения са еволюционните стъпала в развитието на модела и VIII следва този път, възприемайки и доразвивайки технологичната основа на седмото поколение. Външните размери бележат минимални промени (+2,6 cм в дължина, -0,1 см в широчина, -3,6 във височина и +1,6 см в междуосието), а изпитаната схема с напречноразположен двигател е оптимизирана до съвършенство с отличен достъп, оползотворяване и възможности за трансформация на вътрешното пространство. Революционна промяна има единствено по отношение на дизайна и концепцията на арматурното табло с големи екрани и практически цялостно преминаване към цифровизация и сензорно управление на функциите – от екранните менюта през бутоните до плъзгащите сензорни регулатори и постоянната връзка с интернет. Всичко това изисква малко време за привикване, но не защото е сложно или необичайно (всеки притежател на смартфон ще схване логиката за секунди), а защото е в Golf – пазителят на традициите.

Жива класика

За щастие останалото в „осмицата” е също толкова ясно и непоклатимо, колкото и логиката в новите менюта, а усещането, че инвестицията в Golf си струва парите е поне толкова силно и трайно, колкото и при „четворката” да речем. Качеството на изпълнението излъчва типичния педантизъм, а още след първите два-три километра човек разбира, че старанията на инженерите стигат много по-дълбоко - солидната каросерия с отлична шумоизолация и допълнително подобрена аеродинамика (0,275) правят интериора извънредно тих дори при движение с много висока скорост. Познатите от T-Roc и T-Cross материали в купето не претендират за разточителност, но нивото на серийното оборудване на осмото поколение е на висота – дори базовият 1.0 TSI предлага Car2X, цифрово арматурно табло и мултимедия с големи екрани и управление от волана, Keyless Go, асистенция за поддържане на лентата и внезапно спиране, автоматична климатична инсталация, LED светлини и прочее… Всичко това впечатлява още преди да сте потеглили.

При върховата бензинова версия 1.5 eTSI това е детска игра – лек натиск за преместване на малкото лостче в позиция D и вече сме на път с 1,5-литровия двигател със 150 к.с., подпомаган от mild хибридната система с ремъчен стартер-генератор и бордово напрежение 48 V, която изглажда неусетно спада в тягата на турбомашината при потегляне. При всяко отнемане на газта седемстепенната DSG трансмисия преминава в свободен ход и изключва TSI агрегата. През това време захранването на бордовата електроника, електромеханичното сервоуправление и спирачния сервоусилвател се поема от литиево-йонната батерия с 48 V. Стартер-генераторът стартира отново ДВГ в момента на докосване до педала на газта, а водачът и пътниците не усещат нищо от цялата тази сложна хореография – също както и от функцията за изключване на цилиндрите и режимите на boost и рекуперация.

Непоклатимо поведение

Комфортът и динамиката на пътя също са доведени до равнище, в което отговор намират дори откровените капризи. Режимите на адаптивното окачване обхващат много широк диапазон на настройки, а поведението на „осмицата” балансира умело с неутралното поведение в завой, отличната обратна връзка в прецизния волана и непоклатимата стабилност, която никога не прекалява с твърдостта. Пълна хармония, но без грам скука в работата на ходовата част.
Golf си остава Golf – комфортен, но и динамичен, компактен отвън и просторен отвътре, икономичен, но и темпераментен. И VW си остават ненадминати в намирането на този изключително прецизен баланс, който за пореден път прави престолонаследника по-добър от неговите предшественици - независимо от това, което идва след него…

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Светът се променя, а с него и Golf. Премиерата на осмото поколение ще бъде съпроводена скоро от дебюта на електрическия му събрат ID.3, който може да се превърне в много по-сериозен съперник, отколкото класическата конкуренция в компактния клас. Отговорът на „осмицата” e в безупречния комфорт и поведение на пътя, високоефективното задвижване и свръхмодерната концепция за управление на функциите, чиято свързаност, ергономия и удобство са сред най-доброто, което индустрията може да предложи в момента.

Текст: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus