Спортният автомобил получава подобрена аеродинамика и технологии от Формула 1
Компанията Volkswage разказа за подготовката за рекорд на Северната дъга на Нюрбургринг който трябва да направи състезателният електромобил ID. R. За да направят това, немците ще трябва значително да подобрят автомобила, участвал в състезанието на Пайкс Пийк.
„Въпреки че дължината на пистата Нюрбургринг съвпада почти с дължината на маршрута на Пайкс Пик, която е около 20 км, изискванията за аеродинамика са напълно различни”, заяви техническият директор на Volkswagen Motorsport Франсоа-Ксавие дьо Мазон. - В САЩ всичко се определяше от максималната притискаща сила. Въпреки това, на Северната дъга скоростта е много по-висока, затова е много по-важно да бъде гарантирано най-ефективното използване на батерията чрез подобряване на аеродинамиката. "
Така че Volkswagen ID. R е оборудван с ново антикрило с изменена конструкция, поставен леко по-ниско отколкото на версията за Пайкс Пийк. В допълнение, инженерите използват състезателната технология DRS от Формула 1, която позволява промяна на атака на плоскостите на антикрилата, като по този начин намаляват аеродинамичното съпротивление. Накрая, експертите оптимизират системата за потреблението на енергията на автомобила.
Volkswagen ID. R беше представен на специално събитие във Франция миналата година. Новият автомобил получи два електродвигателя, които заедно развиват 680 к.с и 650 Нм въртящ момент. Масата на колата е само 1100 кг. Състезателният електрически автомобил може да ускори от нула до 100 км/ч за 2,25 сек.
През лятото на 2018 г. Volkswagen ID. R постави абсолютен рекорд по време на състезанието Pikes Peak Mountaineering в САЩ. Автомобилът на французина Ромен Дюма измина трасето за 7 мин 57,148 сек. Така електрическият автомобил надмина постижението на Себастиан Льоб, който с Peugeot 208 през 2012 г. отчете резултат от 8 мин 13,878 сек.