Временно спря производството на електрическите модели Cupra Born и Skoda Enyaq
Войната в Украйна се прибавя към и без това нарушеното снабдяване със суровини и материали. Поради това VW Group е принуден да спре производството и поръчките за множество PHEV модели и на много търсените в момента електрически автомобили Cupra Born и Skoda Enyaq.
Недостигът на части, утежнен от войната в Украйна, засяга различни модели на VW Group. Според онлайн платформата "kfz-betrieb" сега са се наложили спирания на производството за Cupra Born и Skoda Enyaq iV. Освен това беше отложен стартът на купе версията на чешкия електрически SUV, която трябваше да влезе в продажба през юни 2022 г. Plug-in хибридните модели (PHEV) на марките в момента също са на ръба, защото не може да се даде надеждна информация за възможна доставка. Това засяга Leon, Formentor, Octavia и други, а производствените линии на Seat Tarraco в момента са в престой. За Enyaq в Skoda нямат кабелни снопове от производствени мощности в Украйна; на годишната си пресконференция на 22 март чехите казаха, че подкрепят тамошните си партньори. Вероятно обаче ще отнеме две до три седмици, преди да бъде активирана алтернативна доставка на кабелни снопове.
Засегнати са пет серии във VW
Volkswagen също посочва войната в Украйна като отчасти отговорна за ситуацията с ограничените доставки. Например липсват кабелни снопове от засегнатата от войната страна. В писмо до дилърите се казва: „Поради нарастващия брой поръчки за plug-in хибридни модели в световен мащаб, продължаващото слабо предлагане на полупроводници и по-специално настоящата драматична ситуация в Украйна, временното замразяване на поръчките е неизбежно.“ В случая с марката от Волфсбург, спирането засяга следните PHEV модели: Golf GTE и E-Hybrid, Tiguan E-Hybrid, Passat Variant GTE, VW Arteon E-Hybrid, включително Shooting Brake, както и Touareg R и E-Hybrid .
Съмнително е дали споменатите автомобили изобщо ще стартират отново в сегашния си вид. С оглед на промените в регламентите за държавно подпомагане може да измине доста време до актуализирането и промените на съответните модели, когато производителите отново ще включат plug-in хибридите в своето портфолио.
Текс: Патрик Ланг
Снимки: Максимилиан Балаш и др.