Дефицитът засяга автомобили Volkswagen, Skoda, SEAT и Audi върху платформата MQB
Испанският завод на Seat в Марторел ще намали производството на гамата на семействата Seat Leon и Cupra Leon, както и кросоувъра Cupra Formentor. От 25 януари до април 2021 г. линията ще работи на две смени (вместо сегашните три), като сглобяват 600 автомобила на ден (вместо 900), съобщават Automotive News. Освободените служители ще преминат към поточната линия, където правят седалките в Ибиса и Арона, но някои ще трябва да бъдат уволнени. Вината е в глобалния недостиг на полупроводници.
Според испанския вестник Expansión марката SEAT няма да произвежда 18 000 автомобила за "съкратения" период, но ако иска, ще може да навакса през втората половина на 2021 г. Самият SEAT обещава да сглоби около 350 000 автомобила през 2020 г. (-30%), позовавайки се на двумесечно блокиране.
Formentor в края на септември стана шестият модел, произвеждан в Марторел. Кросоувърът вече се продава в Европа на цени от 30 696 до 43 953 евро .
Малцина забелязаха, че концернът Volkswagen в средата на декември се оплака от „тясно място“ в областта на полупроводниковите материали поради пандемията. „Ситуацията с огромни ограничения за доставките им води до сериозни смущения в световната автомобилна индустрия. Водещите производители на полупроводници са пренасочили производството си към други възстановяващи се индустрии като потребителската електроника, въпреки че автомобилната индустрия също набира скорост, особено в Китай, подчертава VW Group.
“Дефицитът на полупроводници засяга автомобили върху платформата MQB на Volkswagen, Skoda, SEAT и Audi. Контрамерките и алтернативите непрекъснато се проучват, но ще трябва да адаптираме производството в определени региони на Китай, Северна Америка и Европа към доставките на полупровозниципрез първото тримесечие на 2021 г. Правим всичко възможно, за да намалим престоя. "