Миналата година чешката компания надмина рентабилността дори на Audi и увеличи оборота си
Reuters съобщава за нарастващо напрежение в рамките на VW Group. Германските топ мениджъри, изтощени от дизелгейт, принудени да съкращават работните места и разходите, гледат на стабилната и "евтина" Skoda с раздразнителност. Чешката компания миналата година надмина рентабилността дори на Audi и увеличи оборота си. Балансът на вътрешната маркова конкуренция в рамките на империята Volkswagen Group явно е нарушен. Изглежда Skoda получи "несправедливи предимства", съчетавайки немски технологии с евтина работна ръка в Чехия (10,1 евро на час в сравнение с 38,7 в Германия).
„Канибализмът” става по-очевиден преди началото на новата вълна от електрически автомобили. В Skoda имат само концепта Vision Е (на снимката), докато във Volkswagen са заражда цяла нова фамилия I.D . Бъдещите VW модели изведнъж се оказа, че трябва да бъдат защитени от вътрешната конкуренция.
Мощните германски синдикати във Volkswagen се сблъскват със съкращаването на хиляди работни места и виждат успеха на Skoda като нарастваща заплаха. Те настояват производството на някои модели на чешката марка да бъде прехвърлено в по-слабо натоварени немски заводи. Профсъюзните лидери също така настояват Skoda да плаща по-висока компенсация за използването на архитектурата MQB. При нарастването на напрежението вече се включи и чешкият премиер Бохуслав Соботка. Яснота относно ситуацията трябва да внесе заседанието на Надзорния съвет на 17 ноември.
Анонимен мениджър заяви пред Reuters обаче, че с формулировката на въпроса не всички са съгласни: "Вместо да насочваме главните си усилия, за да печелим повече от Tesla, ние просто си създаваме безполезен вътрешен конфликт." Ако VW Group продължи да напада Skoda, ние сме заплашени от покачващи се цени дори за местно произведените автомобила. Тъй като финансовите отчисления за платформата са голяма капка, но в морето има и съединители DSG, и много други компоненти. Допълнителното заплащане от страна на Skoda за всеки един детайл или агрегат ще падне на раменете на чехите.
В завода в Млада Болеслав на 27 септември слезе от конвейера 20- милионният автомобил (толкова много коли, произведени от 1905 г.). Юбилейният автомобил e беше кросоувърът Skoda Karoq, който е префасонирана модификация на Volkswagen Tiguan.