Електрическият модел ще има версии комби и седан, а пробегът ще е над 600 км
С почти серийното-изглеждащата студия ID. Aero ог Volkswagen показват как ще изглежда бъдещият електрически седан в горния среден клас. Електрическият Passat ще бъде пуснат в Китай през втората половина на 2022 г., а за европейския пазар моделът ще слезе от поточната линия в Емден през 2023 г. Вече предполагаме и как ще изглежда комби версията. ID. Aero ще се предлага в регионите САЩ, Европа и Китай. Той до голяма степен съответства на бъдещия сериен модел и е в съответствие с дизайнерската линия на концептуалната лимузина "ID. Vizzion" и концептуалния автомобил "ID. Space Vizzion" комби.
Ниски нива на въздушно съпротивление
Volkswagen поставя серийния модел върху модулната платформа за електрическо задвижване (MEB). Съответно технологията е базирана на вече познатите ID модели. Батерията има нетен капацитет от 77 кВтч и трябва да позволи 620 километра пробег според WLTP благодарение на оптимизираната аеродинамика. VW предлага коефициент на обтекаемост (Сх) от само 0,23. Като "дете" на MEB, ID. Aero е цифрово свързан в мрежа и може да се актуализира по въздуха. В допълнение модулната система позволява къси надвеси и дълго междуосие за повече вътрешно пространство.
Визуално петметровият модел е типичен представител на семейство ID. Предният капак е силно извит, а между матричните LED фарове е монтирана светлинна лента във вид на пчелна пита. Долната линия на прозорците е извита, а 22-цолови двуцветни джанти в стил турбина се въртят под разширените калници. Класическите дръжки на вратите са заменени от осветени сензорни повърхности. Покривът се спуска леко към задната част. Задницата е доминирана от спойлер и тънки светлини, които също са свързани с лента. Престилката изглежда масивна.
Дребни промени за серийния модел
Volkswagen вече тества серийния модел, а нашият фотограф вече е заснел първите прототипи. Предницата на електрическият Passat седан е в камуфлаж, а решетката и фаровете са облепени. Под камуфлажното фолио се открояват тесни фарове. Както в концепта, предният капак изглежда извит, а вдлъбнатите дръжки на вратите могат да се видят отстрани. Страничните огледала са поставени върху по-солидна опора вместо върху филигранно крило. Задната колона е по-масивна. Светлините отзад също навлизат навътре в багажника, но са доста по-тесни. Престилката все още носи отвори за ауспуха, които разбира се, са там само за да прикрият окончателния дизайн.
Технически Aero е базиран на другите модели на платформата MEB. Например VW в момента предлага 52 кВтч батерия в ID.4, което е достатъчно за пробег от 345 километра. Електрическият мотор с мощност 149 к.с. и 200 Нм въртящ момент действа върху задния мост. По-мощната версия разполага със същата батерия и същия пробег, но има 170 к.с. и 310 Нм. В ID.4 Pro VW инсталира 77 кВтч батерия, която позволява 518 WLTP километра. Електрическият мотор отдава 204 к.с. и осигурява 310 Нм. При версията GTX със задвижване на четирите колела мощността е 299 к.с. или 220 кВт от голямата батерия.
ID. Aero се превръща в ID.7
Според Ралф Брандщетер моделът ще има "висококачествен интериор" с "много пространство". Шефът на марката VW сравнява простора с VW Phaeton. Както беше потвърдено от главния изпълнителен директор Херберт Дис при представянето на новата корпоративна стратегия на VW през юли 2021 г., серийният електрически Passat ще се нарича ID.6, но това обозначение на модела междувременно отпадна и е запазено за концепта Trinity. Вместо това Aero трябва да се нарича ID.7 в серийния вариант, а комби версията ще има друго име от 2024 г. Номенклатурата не е необичайна, тъй като VW вече пуска модели ID.6 като SUV в Китай. Volkswagen е защитил цялата гама от ID имена (ID.1 до ID.9). Под ID.3 са малките ID.1 и ID.2, ID.8 като електрически еквивалент на VW Atlas също е потвърден.