Дължината на трасето е само 1860 м, но това само увеличава сложността на задачата
Спортният прототип Volkswagen ID. R, който вече записа победа (с време 7: 57.148) в надпреварата на Пайкс Пик през 2018 г., най-добро време за електрически автомобили (0: 43.86) на Гудууд същата година, рекорд (6: 05.336) за електрически модели на Нюрбургринг тази година, сега на Фестивала на скоростта в Гудууд вече подобри абсолютния рекорд . Пилотът Ромен Дюма показа време 39.90, което е с 1.7 сек. по-бързо от рекорда на Ник Хайдфелд с автомобил от Формула 1 (McLaren-Mercedes MP4 / 13), който не беше подобрен в продължение на 20 години.
Инженерите на Volkswagen имаха много малко време след рекордното постижение през юни на Северната дъга, за да подготвят автомобила специално за пистата в Гудууд. И го направиха.
Дължината на трасето е само 1860 м, но това само увеличава сложността на задачата. За да спечелиш срещу съперници с различни модели, всеки ход трябва да бъде перфектен.
„Много се гордея, че поставих рекорд в Гудууд с ID. R.. "Късият хълм" е специално предизвикателство. Тъй като пистата е толкова къса, нямах право и на най-малката грешка и всеки аспект от фините настройки на ID. R. трябваше да бъдат перфектни. Това се оказа особено трудно, тъй като не можахме да изпробваме предварително пистата”, каза Ромен Дюма (на снимката вляво).
Уникалният автомобил отново бе доработен. За свръхкъсото трасе е поставена задвижваща батерия с по-малък капацитет, така че теглото на автомобила с водача е по-малко от един тон. Системата за намаляване на съпротивлението DRS, необходима за високоскоростните участъци на Северната дъга, този път не беше необходима. Конструкторите оптимизираха още мощността на електрическия автомобил. Уви, компанията не посочва подробностите. Известно е, че максималната мощност (680 к.с.) не е променена. Очевидно става въпрос за регулиране на оборотите, които са постигнати, и промяна на въртящия момент, защото средната скорост в Гудууд е малка. Между другото, в MP4 / 13 от 1999 г. са генерирани 790 к.с..
Интересното е, че Ромен направи няколко опита. По време на загряването бе постигната време от 42.32, което вече беше по-добро от миналогодишното с ID. R. В петък Дюма подобри 20-годишния рекорд на Хайдфелд, постигайке 41.18, а в събота потегли отново и подобри времето си, зада постигне зашеметяващите 39.90.
И накрая, немците поставиха на ID. R "особено мек вариант на гумите Bridgestone Potenza", разработен от Bridgestone специално за Гудууд. Всичко това е разрешено. R стана първият електромобил, поставил абсолютен рекорд на това трасе. В историята на състезанията на хълма всички най-добри постижения принадлежат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Трябва да добавим, че плановете на Volkswagen включва посещение в Китай през есента: там Ромен Дюма зад волана на ID. R ще се опита за минимално време да изкачи серпентините на планината Тянмен.