Клиентите на електромобили могат да получат финансова помощ от близо 10 000 евро
Австрийският министър на транспорта Йорг Лихфрид заяви, че е постигнал съгласие с производителите на автомобили да актуализират софтуера на 600 000 дизелови автомобила с цел намаляване на замърсяването по примера на Германия след грандиозния скандал с вредните емисии.
Лихфрид каза, че споразумението включва и допълнителни финансови бонуси на купувачите на по-екологосъобразни автомобили. Той посочи, че потенциалните клиенти на електрически автомобили могат да получат финансова помощ, която може да достигне до около 10 000 евро (11 750 долара) за автомобил.
VW, Mercedes, Renault и вероятно BMW ще предприемат обновяване на софтуера, а останалите ще участват само в програмата за стимули, каза министърът.
Точният размер на стимулите, които ще бъдат добавени към вече съществуващите правителствени бонуси за автомобилите с по-ниски емисии, ще бъдат решени и изплатени от производителите на автомобили в зависимост от модела на превозното средство при смяната със стара кола, каза говорителят на австрийската асоциация на вносителите на автомобили Гюнтер Керле.
От министерството на транспорта посочиха, че по време на срещата са участвали представители на а Mercedes-Benz, BMW, Kia, Ford, Renault, Porsche, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Hyundai, Mitsubishi Motors и Opel.
Немските мерки
Немските политици и шефовете на автомобилни компании се съгласиха по-рано този месец да коригират софтуера на двигателите на 5,3 милиона дизелови автомобила, за да се опитат да поправят репутацията на индустрията.
Природозащитниците обаче коментираха, че планът - почти две години след като Volkswagen призна, че измами тестовете за дизеловите емисии в САЩ - е твърде ограничен и идва твърде късно.
Австрийската актуализация на софтуера, която ще продължи до пролетта на следващата година и за която автомобилните производители твърдят, може да намали токсичните емисии на NOx с 25-30%, също като в Германия, каза Керле.
Критиците на немския план заявиха, че обновяването на софтуера би довело до намаляване на вредните емисии само с около 2-3%.
Лихфрид и Керле споделиха, че няма споразумение за актуализация на хардуера, но това ще бъде обсъдено на бъдещи срещи.