В края на 2019 г. победната колекция на на Polo GTI R5 включва над 75 победи и 125 подиума
Независимо от това, че спортната политика сега набляга на електрификацията, VW Motorsport продължава да развива Polo GTI R5, който сега се предлага на своите клиентски екипи в доработена версия.
Този, който върви по пътя на Polo R WRC, участвал успешно в Световната купа от 2013 до 2016 г. и редовно блести в националните и международните първенства (в WRC 2 и WRC 3) от 2018 г., е значително доработен от специалистите на Свен Смиц за сезон 2020.
Polo GTI R5 сега предлага мощност с 272 к.с., като първо получи ново окачване, преди да използва в бъдеще различни оптимизирани елементи в различни ключови области. Модификациите очевидно ще бъдат хомологирани, за да позволят на собствениците на Polo GTI R5 да продължат да участват в Световния рали шампионат (WRC), Европейския шампионат (ERC), както и в националните първенства.
„Известно е: в моторните спортове, ако не се движиш напред, вървиш назад“, обяснява Франсоа-Ксавие Демезон, технически директор на VW Motorsport. „Затова е много важно да продължим да работим върху идеи и решения за подобряване на производителността и надеждността на нашите автомобили. Благодарение на обратната връзка от нашите клиенти, ние усъвършенствахме Polo GTI R5 и разработихме нови елементи, някои от които вече са предложени на нашите клиенти. “
В края на 2019 г. победната колекция на на Polo GTI R5 включва над 75 победи и 125 подиума в състезания, а спортното подразделение от Волфсбург няма намерение да спре дотук: Volkswagen планира да увеличи производството на Polo GTI R5 с 20% тази година и потвърди, че моделът ще продължи да бъде на монтажната линия и след 2020 г.