VW ще представи визията си за градската мобилност през 2030 г. с електромобила NILS по време на автосалона във Франкфурт. Прототипът е задвижван от малък електромотор с 25 кВт максимална мощност.
NILS е „единствено тренировка на сухо“, но същевременно е и „много реалистично предложение“ за градската мобилност през 2030 г., обясняват от компанията. Той е резултат на пространния анализ, направен от отдела за проучвания на VW групата, и е съобразен с бъдещите изисквания на индивидуалния транспорт, защото според екипа на немската марка 90% от работещите пътуват сами в своя автомобил от дома към офиса и обратно, а 73,9% от тях не надхвърлят 25 километра пробег дневно.
Конфигурацията на NILS е като на едноместните формули – единствената седалка е разположена в средата, а силовият тракт – в задната част. Самоносещата каросерия е изработена от алуминий, като това е една от причините общото тегло на прототипа да не надхвърля 460 кг.
Габаритите на NILS са 3040 х 1390 х 1200 мм, което го прави най-малкият представител на VW. За сравнение новият up! е 3540 х 1640 х 1480 мм. Въпреки скромните си размери прототипът отговаря на всички съвременни изисквания по отношение на сигурността и контактува с асфалтовата настилка посредством 17-цолови колела. За да се улесни достъпа на водача към салона пък, NILS разполага с отварящи се нагоре врати. „Малкото, но практично багажно отделение“ е разположено над силовия тракт в задната част.
Задвижващите колела на NILS са задните, като тягата за тях се осигурява от малък електромотор, чиято стандартна мощност е 15 кВт (20 к.с.), а въртящ момент – 130 Нм. При необходимост той може да достигне пикови стойности от 25 кВт (34 к.с.), които са достатъчни, за да ускорят мъника от 0 до 100 км/ч за 11 секунди и да му гарантират максимална скорост от 130 км/ч. Литиево-йонната батерия на NILS има капацитет от 5,3 кВт/ч, което при икономичен стил на шофиране може да бъде достатъчно за 65 км пробег.
NILS няма серво, тъй като купето е достатъчно леко и „се кара като истински спортен автомобил. За сметка на това обаче инженерите на VW не са пропуснали ESP системата и тази за автоматичен контрол на дистанцията и за аварийно спиране. Окачването е с двойни напречни носачи както за предната, така и за задната ос.
Проектът VW NILS е спонсориран от немското Федерално министерство на транспорта. На този етап няма информация за бъдещето му развитие.
admin
Защото сме допуснали техническа грешка. Благодарим за корекцията :-)
Анонимен
Защо в заглавието е 2013г., а се говори за 2030г.