Jetta GLI е задвижван от четирицилиндров турбодвигател (EA888) с мощност 500 к.с.
След опит, направен тази седмица на соленото езеро Бонвил, Юта, за да подобри рекорда за скорост в своя клас с Jetta GLI, Volkswagen Америка в крайна сметка реши да отложи опита си след проблем с трансмисията.
След месеци подготовка VW Америка изпрати Jetta GLI, задвижван от четирицилиндров турбодвигател (EA888) с мощност 500 к.с. на соленото езеро Бонвил. Там немският седан с модифицирано шаси и сериозно доработена каросерия от дизайнерското студио на Volkswagen в Калифорния трябваше да се опита да подобри рекорда за скорост в категорията BGC / G на Southern California Timing Association.
За съжаление на американския отбор на VW при първото преминаване на дистанцията се появи неочакван проблем.
"Имахме идиотски проблем с трансмисията по време на първия ни опит и въпреки че го решихме, това промени нашата програма", обясниха от VW Америка. "Вместо екипите ни да работят по 18 часа на ден, предпочетохме да отложим опита за септември."
За протокола, за да подобри рекорда в своя клас, VW Jetta ще трябва да постигне максимална скорост от 335,5 км/ч (208 572 мили в час).