Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Passat срещу Toyota Avensis: Комби-дуел

12.01.2007 12:01 4
4
2571811024

Голям вътрешен обем, нисък разход на гориво: това е концепцията, според която са направени Toyota Avensis Combi и VW Passat Variant. Остава само въпросът, доколко добре се справят базовите дизелови двигатели със задвижването на двата модела?

Toyota Avensis Combi и VW Passat Variant кокетират със своята видима от всеки детайл практичност. Но с това и се изчерпват приликите между двата модела и оттук почват разликите – докато Passat се набива на очи с голямата си блестяща от хром решетка,  Avensis остава дискретен докрай.

Passat печели по точки, що се отнася до размерите на вътрешното пространство – благодарение на по-големите външни мерки и на по-рационалното оползотворяване на полезния обем, моделът предлага повече място за пасажерите и техния багаж. Мястото за главите и краката на пътниците на задния ред е достатъчно и при двамата противници, но просторът в Passat си остава с една идея повече, отколкото при „японеца”. Същото може да се каже и за товарното пространство: от 520 до 1500 литра при Avensis и от 603 до 1731 литра при VW Passat, товароподемността се равнява съответно на 432 и 568 килограма. Passat поставя мащабите и в поне още две дисциплини: качеството на вложените материали и ергономията. В директно сравнение с германския си конкурент, кокпитът на Avensis започва да изглежда по-скоро семпъл. Иначе качеството на самата изработка и функционалността са на приблизително еднакво високо равнище и при двата модела, същото се отнася и за комфорта на седалките.

При двигателите двата производителя са поели по коренно различни пътища. Под предния капак на VW бодро трака добре познатия ни 1,9-литров TDI със 105 к. с. и 250 Нм при 1900 завъртания на коляновия вал в минута. За съжаление теглото на автомобила казва своето и пъргавия по принцип двигател трудно преодолява слабостта при потегляне, ускорява се сравнително мудно и при високи обороти изглежда претоварен. При новия мотор на Avensis нещата стоят другояче: въприки липсата на балансиращи валове, двулитровият четирицилиндров двигател със 126 к. с. работи спокойно почти като часовник. Още преди 2000 об./мин тягата е напълно прилична, а при 2500 об./мин става дори впечатляваща.

За съжаление съвсем не всичко при Toyota изглежда толкова сполучливо, колкото двигателя. Големият радиус на завиване (12,2 метра) и индиректната работа на кормилната уредба са съществен недостатък. При по-резки маневри настроеното изцяло по посока на комфарта окачване предизвиква силно странично накланяне на каросерията. По-стегнатият Passat се държи значително по-уверено в завой, дори при пълно натоварване. С неутралното си поведение в завой и изключително прецизното управление той доставя дори истинско удоволствие от шофирането и това е само една от причините за това Passat все пак да бъде победител в този оспорван тест.

 

Коментари

Aнонимен
И кой са тези класи?

Aнонимен
Тойота е пет класи над немските каски

ivo_heri
pasat e super koito go njma ne moge da go oceni

ст
PASSAT си заслужава победата

comments powered by Disqus