В течение на 100 000 километра VW Passat Variant 2.0 TFSI печелеше привърженици с много място, комфорт и висока надеждност. Веднъж обаче той изигра лоша шега на своя водач.
При една командировка през октомври 2007 г. редакторът Александер Блох получава едновременно два удара – на магистралата малко преди Берлин след пробег от 61 400 км се скъсва заваръчен шев от катализатора на тестовия Passat. През дупката в ауспуха се разнася проникващият до мозъка на костите рев на четирицилиндровата машина, която минава в авариен режим, позволяващ движение с малко под 80 км/ч. Тъй като в този момент колегата Блох е концентриран изцяло върху показанията на дисплея за състоянието на автомобила, едва червеният блясък на фотосветкавица му напомня, че скоростта е ограничена до 60 км/ч заради ремонтни работи по пътя. Към загубеното време поради налагащия се престой в сервиза се добавя и една отнета точка в талона като спомен от събитието, който няма да избледнее поне две години.
Вярното куче
Как да не се ядоса човек, след като това се случва с един от най-надеждните автомобили, участвали в маратонския тест през последните години. По време на 100 000-километровата му служба в редакцията се наложи още само един извънпланов престой в сервиз – буквално на финалната права, след 98 845 изминати километра, бяха сменени една повредена фуния на двутоновия клаксон и температурният датчик на климатика.
Иначе автомобилът влизаше в работилницата само за рутинни проверки. След пробег от приблизително 25 000 и 50 000 километра той получи свежо моторно масло и нови поленови филтри (всеки път за около 240 евро). Малко преди да навърти 78 000 км, този комплект беше допълнен със запалителни свещи и въздушен филтър (общо 440 евро). С индекс на повредите 3 Passat отстъпва единствено на своя събрат по концерн Audi A4, който само с половин точка по-малко оглавява класирането по надеждност в средния клас.
Ако не хвърли поглед към километража, на никого не би му хрумнало, че този VW е оставил зад дългия си комби гръб пробег от две и половина обиколки на земното кълбо. Неговият лак металик в цвят United Grey блести както в началото, ако изключим луничките от удари на дребни камъчета по носа; интериорът също е издържал на дългите пътешествия през цяла Европа, без да показва сериозни признаци на остаряване. Освен дискретното скърцане откъм покрива само леката патина по светлосивите кожени кресла издава претърпяното по време на пътуванията. Затова пък дори седалката на водача изглежда удобна и със стегната тапицерия.
Не само комфортните седалки са причина този VW да стане любимец на редакцията. С охлаждащата почти без да предизвиква течение климатична инсталация и с изобилието от пространство за пътниците и багажа автомобилът се оказа идеалният спътник за покоряване на големи разстояния. Полезните в практиката детайли, като побиращите големи бутилки джобове във вратите или голямата кутия за дребни вещи под пода на багажника, биха накарали някои ванове да изглеждат остарели. Достигащият 80 процента дял на комби версиите в продажбите на модела свидетелства за прагматизма на купувачите на Passat.
Болното място
Има обаче два детайла, които нарушават иначе служещата за пример с простотата си ергономия. На първо място гнева на изпитателите си навлече блокчето, изпълняващо функцията на контактен ключ. За да стартирате двигателя, първо трябва да го пъхнете в един отвор, а после да го завъртите. Тъй като моторът не палеше веднага, налагаше се пипкавата процедура да бъде изпълнявана многократно. Няколко колеги си пожелаха обратно и класическата ръчна спирачка, понеже електрическият вариант с автоматична функция за задържане не допуска плавно маневриране, особено по наклон.
Настройките на ходовата част също не предизвикаха всеобщо въодушевление – моделът на VW заплаща своето сигурно и динамично поведение на пътя със стегнато като цяло окачване, което го кара да преминава малко твърдо по напречни фуги и едър паваж. Освен това при скорости над 170 км/ч се появяват дразнещи шумове около предните колони и страничните огледала.
В замяна на това множество похвали пожъна тихо и равномерно работещият четирицилиндров турбомотор, който благодарение на солидния си запас от еластичност допуска шофиране с рядка смяна на предавките. Въпреки въртящия момент от 280 Нм моделът с предно предаване се отнасяше към предните си гуми внимателно и пестеливо – за целия пробег се наложи да бъдат купени само един комплект летни и два комплекта зимни. Спирачките преодоляха стоте хиляди километра с една смяна на накладки (252 евро) и с оригиналните си дискове.
Лакомото гърло
Причината въпреки това разходите на километър да се колебаят около нивото на един Mercedes C 320 T се крие в големия разход на гориво – на бързите отсечки по аутобаните моторът впръскваше директно в горивните си камери над 15 литра 98-октанов бензин на 100 километра, докато разходи около осем литра се постигаха с извънредно леко галене на педала за газта. Не е за чудене, че четири от всеки пет екземпляра на Passat биват поръчвани с икономични дизелови мотори.
С дизел и овехтяването щеше да бъде по-малко. Въпреки че специално комби версиите са сред предпочитаните употребявани автомобили, според експертизата на Dekra тестовият Passat загуби повече от половината от първоначалната си цена. Част от големия спад е резултат от богатото оборудване, защото общо 23-те екстри вдигат сметката до над 47 000 евро. Списъкът включва и не съвсем необходими неща, като електрическо регулиране на седалките и соларен остъклен люк на покрива, за които при препродажба не получавате почти нищо.
Тъй като участвалият в маратона VW издържа без проблеми финалния тест на отработилите газове, всъщност само разходът на гориво и загубата на стойност помрачават иначе чистата до блясък равносметка от продължителния тест. Въпреки че когато стане дума за блясък, колегата Блох си спомня и за една друга история...
Текст: Дирк Гулде
Оценка
VW Passat Variant
Второ място след Audi A4 според индекса на повредите на auto motor und sport. Двулитров бензинов мотор с 200 к. с. и много добри динамични характеристики, но висок разход от 10,8 л/100 км. Прилични сервизни интервали и разходи за поддръжка.
Технически данни
VW Passat Variant | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 200 к. с. (147 кВт) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,3 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 232 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,8 л |
Базова цена | --- |
анонимен
Tija pjak 4e se iztepat... Az karam nova Octaviika- zemete si takava, be ulutzi, ne e skapa, a vozi kato benz
към коментара над мен
ако не Ви харесва Пасата, си вземете нова ладичка - евтина поддръжка, не толкова претенциозна техника, руска класика! Даже и в Auto Bild пускат по някоя друга статия за тази марка. Успех!
към всички VW сектанти
аз също съм чел статията на Auto Bild където не пишеше мноо добри думички за тоя Пасат , а що ауто билд го плюят начи наистина е става , а заглавието беше "Вечния пациент"
зеленият мохер
Баба Донке не ти требе диференциал само пречи на управлението. Филтър ли? Аз не ги знам тези работи, що им са. Хем по топло ще стане като караш, може и рак да си докараш и да не живееш с мизерната пенсия. Мохерът е сериино с два филтъра, много чиста кола и ефтина. Само като запаля озоновата дупка се раширява колкото националния стадион, а 3-4 се разболяват от рак. Кви са тези немски изгъзици не друса ли като в мохера начи не е кола. Слагаш му и един китеник и вече мачкаш всичко.
леля Донка,сестра на баба ви П
А бре момци,я да ви питъм на моята каручка къде и я дифиринциялъът(с две кончааата я отпреди)че мнооо вийй уаа???За 100000км. инак никви проблеми не съм имала!?И още нящо:какъв филтър да взема чее....кончааата кат са изпуснат да не мирише толко и башкъъъъ?Поздрави леля Донка:)
ало комшията
Я марш тогава, какво правиш в този сайт като оценките са "псевдо"? Ако не си чел внимателно тестовете се правят от организацията ТУФ, от което следват редица неща както каза "въй". Като цени на употребявани коли и по ефтини застраховки.
zdfh
АЗ НЕ СЪМ ПОЧИТАТЕЛ НА ГОЛЕМИТЕ ТАБЛИЦИ И ПСЕВДО ОЦЕНКИ ТУЙ ЧЕ СА ТЕСТВАЛИ ЕДИН МОДЕЛ НИЩО НЕ ЗНАЧИ ИМАМ ДВАМА КОМЩИИ ЕДИНИЯ С БМВ 318 ДРУГИЯ С БМВ 320 НА ЕДИНИЯ НЕ ИЗЛИЗА ОТ СЕРВИЗА НА ДРУГИЯ НЕ Е СТЪПВАЛ ТАМ ТЕ СИ ПРОИЗВЕЖДАТ ПО 2-3 МИЛИОНА ОТ ТОЗИ АВТОМОБИЛ КАК МОЖЕ ДА СИ НАПРАВИШ ИЗВОД ЧЕ ВСИЧКИ ТЕ СА ТОЛКОВА ЗДРАВИ КАТО СИ ВИДЯЛ САМО ЕДИН АЙДЕ СЪС ЗДРАВЕ
киро
Забравих да се похваля:). 5,5 литра нафта на 100км.
киро
Трудно е да бъдеш безпристрастен. И аз съм пристрастен, имам голф 4 помпа-дюза, но не се оплаквам. Имайки предвид, че го смених с едно много старо рено 19 (затова и не харесвам френските коли) всичко е пристрасност. Не може да си безпристрастен тук. Имал съм проблеми само с стъклоподвигачките, но и колата е доста по млада от реното. Доволен съм от окачването, от тракането не чак толкова. На спринтове побеждавам френските дизели, макар и шумно. Незнам дали твоят е със стандартното окачване или си го "тунинговал" допълнително, но ако го караш нормално неравностите не се усещат.
tisho
ок,няма смисъл да спорим повече,аз не харсевам пристрастността в които и да е журналисти.За финал-аз имам Голф GTI със спортно окачване и не ми харесва возията му (за другото лоша дума няма да кажа хахах) ;)
кирил
Четох го! Но не си спомням за филтъра, май беше твърдо окачването и тясно реното до колкото си спомням. И двата френски автомобила били оборудвани със автоматици без двоен съединител. Лично за мен ако ще е френско поне да бъде с меко окачване. Но аз харесвам да ходя със насинен задник и харесвам немските коли със задно или двойно предаване (возията се променя страшно много), Според мен не са чак толкова твърди колкото ги пишат. Нито съм карал А6, нито новото купе на мерцедес или точно този модел на беемве. Как мога аз да ги оценя? Ако имаш тишо 90 000 хиляди лева кой автомобил би си взел от тези? Мисля, че всички са в този диапазон. Според мен това са много пари за кола с предно предаване, но това е субективно. Смятам че човек трябва да се е качвал и на 5 те коли за да има реална представа. Возил съм се на старото рено меган ЕрЕс, но не ми хареса, найстина гти-то на голф е по-добро (това пак е лично мнение). Но човек трябва да се вози или кара тези коли за да може да ги оцени.
tisho
Колега,ако не си чел си вземи последния брой на ауто билд и прочети теста на купетата.Реното е предпоследно "защото няма филтър за твърди частички" като показател вредни емисии бие немските победители в теста.По другите показатели също е на тяхното ниво.Самите редактори пишат,че го класират назад задари липсата на този филтър!А реното бълва по-малко СО2 от победителите!!!! Както казава цитирания от теб проф.Вучков "гледам и не вярвам на ушите си".Това са дреболии,но дразнят и показват,че безпристрастността е непонятна на тези журналисти.Затова не ни говори за свикналия да го лъжат бъларин и няма смисъл да ги защитаваш немците,освен ако не работиш за тях ;)
кирил въй
Най четени са защото имат най-голям тираж, или ги печатат така за да има? Радвам се, поне че не слагаш под съмнение тестовете за 100 000 км. Разбира се че удрят едно рамо на немските коли но според мен е в рамките на нормалното. Плюс това за да можеш да дадеш ти реална оценка трябва самият ти да караш тестваните коли. Качваш се на една после веднага на друга, за да придобиеш впечатление. Немците ако си обърнал внимание, правят голяма реклама. Колкото до оценяването DSG-скоростната кутия я оценяват повече от другите. TSI -двигателите, с уникална мощност и нисък разход. Въпросът е защо конкуренцията няма такъв аналог? Затова им се дават повече точки. Може фолцвагените да са по здрави от френските и италянските автомобили, но немските издания не им спестяват, че сравнение с някой японски модели са доста чупливи. Като една от най-бързо повреждащи се коли е именно фолцваген фокс. Те пишат, че изобщо не го препоръчват. За разлика от Топ Гиър, в което в сравнителен тест между ягуар беемве и ес-ел. Ягуара печели, като доводи се казва "въпреки, че има части на форд по скъп е, не вози толкова добре колкото конкурентите ние вия препоръчваме. Защото тази кола е уникална."? Колкото до немските списания има таблици, виждаш как са оценявани в различните етапи. Кой какъв багажник има, дали има товарен ръб и прочие.
tisho
колега,надявам се в ТЮВ не са толкова анонимни като теб и поне си пишат имената.За другото може би не ме разбра,но цялия ти коментар ме кара да мисля,че мислиш много плитко,без да се обиждаш.Би ли казал от къде разбра,че тези 2 списания са най-четените в света?Това за километрие и повредите никои не го поставя под съмнение,но аз на две коли с еднакви повреди мога да напиша два коренно различни коментари и оценки за колите,това имах предвид.Ако не усещаш как немците удрят рамо на техните марки значи си свикнал или ти харесва да чуваш това което искаш да чуваш.Не казвам,че немските коли не са яки,но има и много други яки коли и това като че ли тези медии не искат да признаят.И за финал-аз не съм ясновидец или гении,но мога да позная победителя във всички сравнителни тестове на ауто билд на 100% На какво се дължи това според теб г-н "въй недумай"?
въй
Пропуснах да кажа нещо. Значи TUF мисля си беше установил за често повреждащите се електрони спирачки на мерцедес. Тогава мерцедес организира една от най-скъпите акции за отстраняване на проблема, която е струвала милионни евро. Новият шеф на Рено като приоритетна задача беше взел по високите оценки за надежност. Надявам се, че съм убедил свикналия да го лъжат Българин, че не всичко е манипулирано. Ако гледаш много Сашо Диков обаче няма шанс за вас. Ще има конспирации на всякъде.
въй недумай
Двете гореспоменати автомобилни списания са най-четените в целия свят. Значи те промиват мозъците на целия свят. В същото време се получава нещо като при проф. Вучков когато каза, че не харесва порно, но гледал за да си състави мнение.:Д. Тестовете 100 000км са напълно обективни, поради следните причини: записват се всички повреди, които се получават по време на Продължителния тест и на колко километра са станали. Спазват се всички критерии за правилно ползване съставен от производителя, накрая се прави инспекция от TUF. Ако се замислиш TUF нямат причина да крият нещо. Както може би знаеш от тази организация зависи до голяма степен застрахователните премии и цената при употребявани автомобили. Ако вземат да излъжат като едни балканци, че даден автомобил е здрав, а той е трошлив застрахователите и собствениците щяха да загубят много пари. Нещо повече ако колата ти е проверена от TUF в някой европейски страни (освен германия) се плащат по ниски данъци и застраховки. Така от това значи, че ако нещо някъде се скрие ще бъдат нанесени тежки загуби. Освен това можеш да прочетеш коментарите на собствениците и техните оплаквания в немските сайтове на тези списания. Когато примерно 3000 човека напишат, че стъкло подвигачките на автомобила им от дадена марка се развалил. От списанието трудно ще пропуснат да напишат нещо по въпроса.
tisho
извинявам се за допуснатите правописни грешки ;)
tisho
няма значение на кой коли е имало тестове и на кой-не,важното е,че по-пристрастни тестове от тези тук и в ауто билд не съм срещал!То бива да удряш по едно рамо на родното производство и да плюеш конкуренцията,ама това промиване на мозъци тук....ние все пак не ядем доматите с колците.
Hail
Passat – er läuft und läuft und läuft... das Auto
pozna
Не пиша Неистини. Двама сме ги чели, след като ти не си го запомнил, това не означава че не ги е имало.
към въй ще думам щом си рекал
Просто не пишете НЕистини.Това е.Казвам го защото имам всички броеве на аутобилд без 2-ри.айде със здраве!
въй ще думам щом си рекал
Откъде да знам кой брой е било? Да не ги уча на изуст? Двама станахме, които сме вижда ли статията. Незнам какъв ви е проблема, друга работа нямате ли си? След като двама сме чели значи проблем няма !!!Виждам, че искате да се заяждате с мен или просто търсите да направите сайр с думите Че си обратното на остър си личи. Това говори, че имате някакъв проблем. Този сайт не е такова място, в което човек да излее максимума на свойта простотия. Айде малкия със здраве!
към въй недума
Че си обратното на остър си личи и все пак ако ми кажеш в кой брой на аутобилд има тест 100000км на пежо 406 и ситроен Ц5 ще съм ти благодарен!ХАЙДЕ ДУМАЙ
въй недума
Явно всички запомнят данните, които ги вълнуват, а другите ги забравят. Паметта явно не ми изневерява защото станахме двама, които сме чели за 406 и С5. Пийни малко гинко билоба може и броя да се сетиш.
radoslav
4ak po data i broi ne moga da ti kazha, no ima6e za predi6noto pokolenie C5 i za kupeto na 406. I be6e to4no v auto bild.
към радослав
по-горе говоря за сп.аутобилд
Към радослав
Да за пасата е ясно че имаше 100000км.тест в брой 23/2008г.Аз питам кога е имало 100000км тест на пежо 406 и ситроен Ц5???
radoslav
Zabravih da dopulnq, 4e ima6e kriti4na statiq i za passat i daze be6e naskoro.
radoslav
I az si kupuvam dvete spisaniq. Za sitroena C5 predi6noto pokolenie si spomnqm, 4e ima6e statiq. Ima6e i za 406 kupe. Pomnqgi za6toto mnogo mi haresva6e 406-cata, no za zhalost ne q 6tadiha nemcite mnogo mnogo.
към: въй недумай
и откакто излиза списание аутобилд в БГ, кога е имало 100000км тест на пежо 406 и ситроен Ц5????????????????????Паметта ти изневерява нещо,а?
въй недумай
Значи нямаш пасат, но мисиш, че се развалят често. Тук е направен тест, но вие невярвате на тестове, а на собствена преценка, (въпреки че не сте го карали, камо ли 100 000км). Аз не съм този брой на Ауто билт. Убеден съм че щях да я запомня. Спомням си за пежо 406 и ситроен С5 които се представиха зле.
deso
В теста на авто билд пасат се представи мн. по зле.И един приятел има такъв и само се разваля и аз си мисля че тези пасати са болкуци а то било имало и надеждни.
немеца
Страхотен автомобил макар и стар. Мен най много ме зарадва часта, че е един от най-надежните и че се обезценява наполовина. За жалост в България още не съм видял пасат от това поколение да се продава на половин цена в пазара на употребявани автомобили.