Показаха почти готовото за производство второ поколение на луксозния модел
Volkswagen се сбогува с Phaeton през 2016 г. след четири фейслифта и 14 години производство. Сега Волфсбург показва как би изглеждал наследникът.
Дизайнерският екип, ръководен от Йозеф Кабан, навремето е представил на борда на директорите на VW четири концептуални проекта. Сега показват "спечелилия" модел - проект на Марко Павоне, отговарящ за екстериорния дизайн, и Томаш Бачорски, ръководител на интериорния дизайн.
Визуално VW Phaeton D2 се отличава с тесни фарове и дълбоко изтеглена решетка, каквато по-късно се вижда при много серийни модели. Предният капак е контуриран с отчетливи ръбове; типичната престилка на VW с форма на кокал също може да се види при модела. Линиите на каросерията са ниски, с много хромирани елементи. Надвесът е къс отпред и по-дълъг отзад, внушителните бордове характеризират страничния изглед, налице е и дебелата задна колона от първото поколение. В задната част обаче дизайнерският екип се дистанцира от предшественика. Тук Phaeton 2.0 изглежда по-скоро в стил фастбек и има аеродинамичен ръб на капака на багажника. Задните светлини са ниски - нямат нищо общо с емблематичните кръгли светлини от първото поколение. Вместо това тук се налага стилът на Audi. Светлините са свързани с хромирана лайстна, централното лого на VW заедно с надписа се измества нагоре. Полето за регистрационен номер също е интегрирано в капака, създавайки хармонична престилка.
Вътре дизайнерите са интегрирали плавно арматурното табло и са монтирали филигранен волан с три спици вместо предишното масивно кормилно колело с два лъча. Водачът гледа към дигитален кокпит и още един дисплей за информационно-развлекателната система, който е обърнат към човека зад волана. Този „извит дисплей“ се появи на пазара през 2018 г. в „Invision Cockpit“ на Touareg. Phaeton D2, който между другото е напълно годен за шофиране, е базиран на модулната надлъжна платформа (MLB) от концерна VW Group. Хората от VW обаче все още не съобщават технически данни.
Заключение
VW е бил завършил второто поколение на Phaeton и имал дори годен за движение прототип, който днес Volkswagen показва по случай 20-ата годишнина на престижния модел. За съжаление, Волфсбург не съобщава технически данни и предпочита да говори за иновативния предшественик, който беше всичко друго, но не и икономически успех. В крайна сметка слабите продажби и скандалът с емисиите сложиха край на луксозния лайнер.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Volkswagen