Немците избраха партньорите си, които да осигурят литиево-йонни батерии и свързаните технологични решения
Като част от стратегическото преориентиране на масирани инвестиции към електрическа мобилност VW съобщи, че е осигурил доставките на литиево-йонни клетки за батериите на своите електромобили за Европа и Китай, където компанията продава 80 процента от автомобилите си. Много скоро факт ще стане и доставчикът за Северна Америка.
В момента VW сглобяла електрически автомобили в три завода, но планира да увеличи производствените си центрове до 16 предприятия до края на 2022 година.
Скандалът с емисиите на VW, квотите за електромобили в Китай и все по-затягащите се изисквания по отношение на емисиите на въглероден двуокис са в основата на набъбващите пера за инвестиции (естествено за сметка на печалбата) в подобни автомобили. На проведената наскоро конференция пред пресата изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер обяви че компанията прави всичко възможно, за да преодолее всички спирачки по пътя към „бързо и решително задействане на програмата Roadmap E“. Целта е производството на 3 милиона електрически автомобила в рамките на VW Group до 2025 година и предлагането на електрическа версия на всеки от нейните 300 модела към 2030 година.
Доставчици на батерии за електромобите на VW ще са корейските LG Chem и Samsung и китайската компания Contemporary Amperex Technology Co Ltd. Тук идва и голямата изненада – за разлика от Tesla, VW не възнамерява да сглобява сама батерии и да строи заводи за целта. „Желанието за трупане на експертен опит не означава непременно че искаме да започнем едросерийно производство на батерии сами. Други могат да го правят по-добре от нас,“ добавя Мюлер.
Въпреки че изразходва милиарди евро за глоби свързани с дизелгейт, VW възнамерява да инвестира 34 милиарда евро за електромобили, автономно шофиране и нови мобилни услуги до края на 2022 г. Това е един от най-амбициозните планове в автомобилната индустрия. Въпреки това компанията ще се стреми да запази оперативна норма на печалбата в диапазона 6,4-7,5%. Същевременно с това 2018 г. се очертава като предизвикателна – и не само за VW – заради необходимостта от сертифициране на автомобилите по новите стандарти за разход и емисии WLTP. Една трудна задача и доста обемен като работа процес, който води до нови неясноти по отношение на разходите и насоките на развитие.