Skoda може да се върне в най-високата категория на Световния рали шампионат
Новото Polo GTI R5 все още очаква официалния си състезателен дебют, но въпреки това екипът на Свен Смеетс вече приема поръчки за следващата година, тъй като VW е продал всички бройки, които ще бъдат произведени през настоящата. Те са петнайсет, като три от тях ще отидат в Австрия при Раймунд Баумшлагер, три – в Белгия, по две – във Финландия и в Италия и по една в Швеция и Португалия. Останалите три ще пропътуват близо 11 000 километра до Парагвай по поръчка на местния вносител Мигел Карисоса.
Интересът към новия автомобил на VW е огромен. Дори Петер Солберг тества Polo GTI R5 в края на януари и призна, че не е изключено да участва с него на рали „Великобритания”. Ако резултатите му са също толкова добри колкото маркетинга на VW, вероятно подготвеният в Хановер автомобил ще окупира голяма част от пазарния дял в категорията. Това неминуемо ще се отрази на продажбите на най-успешния автомобил в R5 – Skoda Fabia, а двете компании са част от една и съща група.
Подобен конфликт обаче може с лекота да бъде избегнат, ако чехите минат едно ниво нагоре и подновят заводската си програма във водещата категория на WRC. На този етап те отричат съществуването на подобен план, но вече не е тайна, че Skoda разширява производствените мощности на моторспорт подразделението си. Същевременно чехите формираха и много силна пилотска линия. Кале Рованпера, който направи зашеметяващ дебют в Европейския рали шампионат, се присъедини към опитния Ян Копецки и шампиона във WRC 2 за 2017 г. Понтус Тидеман. Оле Кристиан Вайби и Юсо Нордгрен също са част от екипа на Skoda, чиято програма явно е в процес на сериозно разрастване.
Популярността на WRC нараства лавинообразно, а групата на VW има свободен ресурс за моторспорт програма, след като извади и Audi, и Porsche от състезанията по издръжливост. Същевременно Skoda мина по периферията на „дизелгейт” и появата на марката в Световния рали шампионат няма да е в конфликт с цялостната политика на групата. А и няма да е в конфликт с частните проекти на VW Motorsport. Не е ли това перфектният сценарий?