Насър Ал-Атия потвърди, че води преговори с германците
Дори и след като обяви официално, че слага точка на заводската си програма във WRC, VW продължи работата по развитието на новото Polo R WRC. През цялото време германците твърдяха, че това не променя съдбата на автомобила и че хомологация няма да има, но според последната информация вече са склонни да оставят програмата в ръцете на външен човек или компания.
Насър Ал-Атия е най-сериозният кандидат. Двукратният победител в рали „Дакар” работи по потенциалната сделка, която би трябвало да бъде финансирана директно от Катар. Емирството притежава 14,6% от VW Group и подобна сделка изглежда повече от основателна.
„Опитваме се да караме новото Polo R WRC 2017”, коментира олимпийският медалист за Motorsport.com. „Както знаете, Катар има дял във VW Group. Срещнах се с официални техни представители тук в Катар и се опитваме да направим това възможно. Ако нещата се получат, защо не? Ако получим одобрение, ще карам пълен сезон във WRC догодина.”
Преговорите между VW и Катар вероятно са причината Ожие все още да отлага решението си за сезон 2017. Световният шампион тества автомобилите на Toyota и M-Sport наскоро, като слуховете твърдяха, че договорът с Малкълм Уилсън буквално е подписан. Оказва се обаче, че и офертата на Citroen остава вариант, въпреки че французите не позволяват на Ожие да пробва новия C3 WRC преди двете страни да са се договорили.
Ако VW остане и догодина в шампионата посредством финансирането на Катар, Ожие вероятно ще стане съотборник на Ал-Атия. Ако сделката пропадне, остават вариантите M-Sport и Citroen, тъй като според финландските медии Яри-Мати Латвала вече е подписал с Toyota и ще бъде представен официално до броени дни.