IG Metall заплаши по-рано този месец спиране на производството на автомобили в заводите
Концернът Volkswagen и профсъюзът IG Metall постигнаха споразумение за заплащането на повече от 120 000 работници в Германия в четвъртия кръг от преговорите, казаха представители на синдиката.
Профсъюзът не предостави подробности за споразумението от сряда, но свика пресконференция в 10:00 ч. CET днес (четвъртък).
IG Metall заплаши по-рано този месец спиране на производството на автомобили в заводите на VW, отказа предложението на ръководството да увеличи заплащането на персонала на немските предприятия с не повече от 2,2% за 12 месеца, което е около една трета от 6-те процента, за които настоява концернът.
Ето и конкретните договорености между работодателя и работниците
Концернът Volkswagen Group прие да повиши заплатите на повече от 120 000 работници в Германия с 4,3% от май, сочи профсъюзът IG Metall, след като четвъртият кръг от преговорите доведе до споразумение за една нощ.
Споразумението, което постигна профсъюзът IG Metall, е победа за около 3,9 млн. работници в Германия, които този месец започнаха предупредителни стачки.
Синдикатът заплаши по-рано този месец спиране на производството на автомобили в заводите на VW, отхвърли предложението на ръководството да увеличи заплатите на персонала на немските предприятия с не повече от 2,2% за 12 месеца, което е около една трета от 6-те процента, които настояваха.
Като част от споразумението, което автомобилният производител постигна в нощта срещу сряда, работниците в Германия ще получат и допълнително заплащане в размер на 27,5% от месечната им заплата веднъж годишно от следващата година.
Алтернативно, те могат да изберат да вземат шест допълнителни дни отпуск вместо премията, посочват от IG Metall.
Синдикатът също така настоява за подобряване на корпоративната пенсионна схема на VW и наемане на повече стажанти, за да се справят с промяната в индустрията с въвеждането на електрическите превозни средства и технологиите за самоуправление.
Междувременно VW, изправен пред разходи и глоби в размер на милиарди евро заради скандала за измами, предизвикани от дизелови емисии, и огромни инвестиции за последвалия план за преобразуване, отхвърли голяма част от исканията на профсъюзите.
Вместо това концернът предложи повишаване на заплатите с 3,5%, а впоследствие - с 2%, като част от предложение за договор за възнаграждение, което обхваща 30 месеца.