Увеличение на пазарния дял в Европа. 20,7% спад на предадените автомобили в световен мащаб поради кризата
Лекотоварната дивизия на Volkswagen предаде общо 354 770 автомобила на свои клиенти. (2008 г.: 447 244). Това са с 20,7% по-малко в сравнение с предходната година. Въпреки
негативния тренд на конюнктурното развитие в лекотоварния сектор водещият производител на лекотоварни автомобили в Европа успя да разшири пазарния си дял.
„Лекотоварният сектор беше силно засегнат от кризата. Драматичното свиване на пазара обхвана целия бранш поради факта, че товарните автомобили бяха изключени от държавните стимулиращи програми”, сподели Щефан Шалер, говорител на борда на директорите на марката Volkswagen Лекотоварни автомобили. „И Volkswagen Лекотоварни автомобили не успя да се измъкне от променената икономическа ситуация, но ние все пак увеличихме дистанцията между нас и конкурентите”.
Най-продаваният продукт на марката в световен план бе моделът Caddy, от който бяха предадени на клиенти 139 826 екземпляра в света (2008 г.: 151 488; -7,7%). Пътническата версия на Caddy, Caddy Life, бе единственият модел от продуктовата гама на марката, който спечели от държавните стимулиращи програми за опазване на околната среда.
Моделната линия Т5 (Transporter, Caravelle, Multivan и California) достигна цифрата от 116 503 предадени автомобила (2008 г.: 177 729; -34,4%). Пазарният дял на Т5 нарасна въпреки тежките условия на криза.
И Crafter понесе загуби от стагнацията на пазара. Броят предадени автомобили в световен план възлезе на 33 903 екземпляра (2008 г.: 50 595; -33,1%), което обаче е подобрение в позиционирането на модела на пазара.
Произвежданите в Бразилия лекотоварни модели Saveiro и Т2 защитиха позицията си на пазара с умерен спад в броя предадени автомобили. Saveiro отбеляза 36 953 предадени автомобила на клиенти (2008 г.: 39 367; -6,1%); Т2 продаде 27 468 екземпляра (2008 г.: 27 911; -1,6%).
В общи линии, Volkswagen Лекотоварни автомобили понесе по-леко от конкурентите си щетите от негативното развитие на конюнктурата. Докато цялостният лекотоварен пазар се сви с 32%, Volkswagen Лекотоварни автомобили достави в своя сегмент 258 002 автомобила на крайни клиенти (2008 г.: 331 629; -22,2%), като всички продукти на марката увеличиха пазарния си дял.
В България на крайни клиенти бяха предадени 601 автомобила от моделната гама на Volkswagen Лекотоварни автомобили. На фона на общото свиване на родния лекотоварен пазар с цели 62,75%, Volkswagen Лекотоварни автомобили реализира загуба от 65% в сравнение със същия период през изминалата година (2008 г.: 1708 предадени автомобила). През 2009 г. Transporter оглави продажбите в лекотоварната гама на Volkswagen с 269 реализирани автомобила и затвърди лидерството си по продажби в сегмента си. Добро представяне през 2009 г. отбеляза и Crafter със 117 продадени автомобила. Сaddy реализира 215 продажби.
През 2010 г. Volkswagen Лекотоварни автомобили ще представи в България новия си модел Amarok. Въпреки тежката пазарна ситуация и значителния срив на продажбите в лекотоварния сектор, Volkswagen Лекотоварни автомобили задържа позициите си и на българския лекотоварен пазар с дял от 13%. Този резултат се дължи не на последно място и на доверието на клиентите във високото качество и новаторските технологии на предлаганите продукти, което оправдава и инвестицията от покупка на лекотоварен автомобил с марката VW във времето.
Марката Volkswagen Лекотоварни автомобили е добре подготвена да посрещне 2010 година. „Ние осъзнаваме, че 2010 година ще ни донесе не по-малко предизвикателства. Достигнахме най-ниската точка в развитието си, но все още не сме прескочили бариерата”, подчерта Щефан Шалер. „Основното ни преимущество пред конкурентите са новите ни продукти. Новият, още по-икономичен Т5 има реален шанс да се продава отлично още през първата година. Amarok ще направи възможно стъпването ни на нови пазари - нарастващия в световен план сегмент на пикапите”.