VW спечели за трета поредна година рали „Дакар“, което със сигурност е причината да представи две уникални версии на Touareg. И то в Катар, родината на последния победител в легендарния рали-рейд Насер Ал-Атия.
Първата студия е базирана на Race Toaureg 3, но притежава всички основни характеристики, типични за серийните машини, което я прави легален за движение по обществената пътна мрежа автомобил (това е записано в прессъобщението, макар че по правилник и Race Touareg 3 трябва да е такъв). Широката приблизително два метра каросерия е била модифицирана леко, а 16-цоловите състезателни колела са заменени с 18-цолови на BBS, като с това се изчерпват съществените промени. Ето защо нестандартният SUV може да се справи без проблем със спринта от 0 до 100 за по-малко от 6 секунди, тъй като 2,5-литровият TDI на състезателния модел генерира 310 к.с.
Всички останали модификации са свързани с визията на модела, а тя е съобразена изцяло с вкусовете на арабския свят – бяло лаково покритие Magic Morning и златисти колела и надписи Race Touareg. В салона пък ще откриете далеч по-приветлива атмосфера от тази в Race Touareg 3, тъй като единствено ролкейджът, който е боядисан в Serpentino Grey Metallic, не е преработен. Спортните седалки са на Recaro, воланът е тапициран с алкантара, а върху новата централна конзола от анодизиран алуминий се откроява надписът Race Touareg. Другите елементи, които правят впечатление в салона, са множеството карбонови панели и превключвателите, които напомнят за кокпит на самолет.
Touareg Gold Edition също ни подчертава какви са вкусовете на арабския свят, защото луксозният SUV е получил 24-каратова позлата за 22-цоловите колела, релсите на покрива, страничните лайстни, радиаторната решетка, част от корпусите на огледалата и рамките на прозорците. Дори емблемите на шоумобила са от злато, както и подът на багажника в задната си част.
Кичът продължава с пълна сила в салона благодарение на множеството златисти орнаменти, тапицерията от кожа напа и алкантара, както и фурнира от естествена дървесина. За съжаление всичко това изобилие не е подкрепено по никакъв начин с информация за силовия тракт, но все пак не трябва да забравяме, че става дума единствено за студия. Макар че знае ли човек, току виж някой шейх поиска от VW подобна безумица за личната си колекция от автомобили.