Журито в Кан отличи концерна за новаторската му роля в автомобилната индустрия.
Volkswagen получи най-високото признание в рекламната индустрия на 56-ия международен рекламен фестивал в Кан Cannes Liones 2009. Най-големият автомобилен производител в Европа получи първия си „Лъв” в категорията „Рекламодател на годината”. От 1961 г. насам Volkswagen е получил около 150 „Оскар”-а за реклама в Кан. „Отличавайки Volkswagen днес, ние отличаваме компанията, която се е превърнала в символ на творчество и иновативен маркетинг в автомобилната индустрия за десетилетия”, коментира по време на церемонията Тери Савидж, който председател на фестивала.
Кристиян Клингер - член на борда на директорите на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване, заяви: „Volkswagen е „Das Auto” (Автомобилът). Вървейки напред, ние ще продължим да изразяваме основната идея на марката Volkswagen чрез отличаващи се рекламни кампании”, допълни той. „Много сме горди с тази награда и бихме искали да благодарим и на нашите агенции DDB Worldwide и Almap за тяхното партньорство и сътрудничество, както и за многото им творчески идеи.”
На фестивала в Кан често се коментира марката Volkswagen и нейните реклами заради оригиналния и вдъхновяващ подход, използван в тях. В края на 50-те години Volkswagen въвежда нова тенденция в рекламата с кампанията на Beetle в САЩ “Think Small”. За първи път в тази реклама вместо да се превъзнася, продуктът се представя по простичък и земен начин, като се набляга на ползите за крайния потребител. Тази кампания изигра ключова роля в затвърждаването на добрия имидж на Volkswagen в САЩ.
Друга запомняща се реклама е телевизионният клип на Beetle в Германия, наречен "Der Käfer – er läuft und läuft und läuft..."(Костенурката – върви, върви и върви…), която се излъчва през 1968 г. Чрез тази кампания Volkswagen демократизира мобилността и налага ценности, зад които компанията стои и до днес – отговорност, непреходна стойност и иновации.
Volkswagen продължава да пише историята на рекламата и с други кампании като например рекламата си “Развод” за модела Golf във Великобритания през 80-те години, както и със своя слоган: „Ако всички неща в живота бяха толкова надеждни, колкото Volkswagen...”. Днес компанията продължава да налага нови тенденции в областта на рекламата, например с кампанията си Horst Schlämmer от 2007 г., която първоначално започва да се разпространява във видео блогове, подкастове и в YouTube, използвайки силата на съвременните комуникации.
Международният рекламен фестивал „Cannes Liones” е най-големия и престижен форум на рекламната общност. Всяка година над 10 000 участници от 94 държави се събират на Лазурния бряг. Журито оценява близо 28 000 реклами в 11 различни категории, включващи: кино реклама, директна реклама, радио реклама, дизайн, преса, медии, промо, PR, външна реклама, кибер реклама, Titanium и интегрирана реклама. Във всяка категория се връчват наградите Гран при, Златен лъв, Сребърен лъв и Бронзов лъв. Наградата „Рекламодател на годината” е специална категория и е най-голямото признание в рекламния фестивал в Кан.