Auto Motor und Sport подготви рендери на новия модел
Компанията от Волфсбург готви едновременно няколко варианта на новото поколение на модела Tiguan. През есента ще се състои премиерата на втората генерация Tiguan: той ще е по-широк и по-дълъг до 4,5 м. Каросерията ще стане значително по-лека. Двигателната гама ще претърпи известна модернизация: четирицилиндровият 1,4 TSI ще получи система за заключване на два от цилиндрите с цел по-нисък разход на гориво. Базовият дизел ще е с работен обем 1,6 л (110 к.с.)
По-късно ще появят и двулитрови дизели с мощност от 150 до184 конски сили.
За прототип на бъдещия Tiguan XL може да се смята концептът CrossBlue, показан в Детройт през януари 2013 г. Изложбеният образец беше шестместен, с отделни седалки за всеки пътник.
На основата на добре информирани източници Auto Motor und Sport подготви рендери на новия модел. Tiguan ще бъде по-мъжествен, с удължено междуосие при късите надвеси и широките колесни арки.
На същата модулна платформа MQB е предвиден и седемместен всъдеход на име Tiguan XL с увеличено междуосие. При дължина от 4,99 м новият модел ще се окаже по-голям от Touareg, и в същото време и по-евтин - от 30 000 евро, докато фалгманският кросоувър струва минимум 50 хил. евро. Промените при Touareg се ограничават до модернизирана мултимедийна система и шестицилиндров дизел, отговарящ на стандарта Евро 6. Обновеният всъдеход ще се появи при европейските дилъри през есента.
Не е съвсем ясно защо Volkswagen има намерение на развива два сходни модела - Tiguan Coupe и T-Roc, при когото се предвижда и версия с пет врати.
А третият, най-неочакваният вариант на Tiguan, ще стане версията с по-ниска линия на покрива, напомняща BMW X4. Без така нареченото крос-купе вече нито един уважаващ себе си производител не може в своята моделна гама. При Volkswgen те ще бъдат два – освен по-големия Tiguan Coupe се очаква компактният T-Roc с дължина 4,2 м, който ще се позиционира като по-голям нишов и емоционален модел, наследник на Scirocco.