В настоящия сравнителен тест VW Scirocco атакува своя по-възрастен братовчед Audi TT. Във версиите 1.4 TSI и 1.8 TFSI и двата автомобила са екипирани с по 160 к. с., разликата в цената им обаче е значителна.
През 1999 година TT срещна значителни трудности заради твърде своенравното си поведение в граничен режим на пилотиране, но поне не му се налагаше да хвърля усилия срещу съперници от собствените редици. В началото срещу него дръзна да се изправи Porsche Cayman, а ето че сега Scirocco се осмелява да стори същото.
Третата генерация на модела Scirocco, чието производство затихна през 1982 година, не притежава особени сходства със своите предшественици. Макар едно време без колебания каросерията му да можеше да бъде причислена към категорията „спорно купе”, настоящото изпълнение клони повече към пропорциите на един съвременен Shooting Brake.
Пълноценни задни седалки във VW
Предимства на този избор са по-простотният интериор и възможността в задницата да заемат позиция двама възрастни пасажери – в TT дори мисълта за нещо подобно звучи твърде абсурдно. Разбира се, чисто субективното усещане за простор във Volkswagen също не може да се дава са пример. Погледнете масивните задни колони на автомобила и ще си представите как на задната му седалка би се чувствал човек с непоносимост към затворени пространства.
При TT обзорът на каросерията е малко по-добър, предният капак обаче напълно се губи от погледа. Кокпитът на модела Eos е инсталиран и в Scirocco. Въпреки че е перфектен от към ергономия, формите му можеха да бъдат и по-спортни. В Audi водачът пък има нужда от малко време, докато напълно привикне към управлението на уредите.
ТТ с по-пъргав двигател
Двата немски автомобила са оборудвани с различни мотори: 1,4-литровият TSI на VW (160 к. с.) залага на турбо и механичен компресор, а баварците предпочитат 1,8-литров TFSI, подкрепян само от турбокомпресор. Разликата в кубатурата не може да бъде компенсирана от Scirocco въпреки култивирания ход на задвижващия му агрегат. TFSI просто се движи с една крачка напред – тягата му е по-мощна, разгръща се по-спонтанно, а самият двигател развърта с повече хъс. Накрая, по-ниският разход на Audi окончателно го извежда напред в категорията „Силово предаване”.
Scirocco с по-неутрално поведение
На магистралата VW се припотява в опитите си да следва Audi, ала на шосето силите им отново са изравнени. Тук Scirocco дори се управлява по-лесно заради предвидимото си недозавиващо поведение при екстремни условия и точната си кормилна уредба. Единствено спирачките му леко изостават. Audi реагира по-остро, а управлението му е още по-прецизно. Трансмисията и окачването също са по-радикални. Противно на логиката, ТТ недозавива повече от своя конкурент, а задницата му не е от най-дисциплинираните. Статистиката доказва, че с невъзпитаното си поведение Audi привлича вниманието на младите състезатели с буен нрав и „непреодолима нужда” от изява на пътя.
Audi демонстрира спортен характер
И двете превозни средства бяха снабдени с опционално активно окачване. Системата на VW е наречена DCC, а при Audi тя се казва Magnetic Ride. Долносаксонците предлагат три режима на работа Normal, Comfort и Sport, баварците пък считат два за напълно достатъчни (Normal и Sport). Като цяло Scirocco вози доста по-комфортно от TT, който явно не разглежда комфорта като свой приоритет. В допълнение акустиката му също отстъпва заради по-неприятните шумове, причинени от вятъра, триенето на гумите и работата на мотора. В известна степен бихме могли да се застъпим за Audi, тъй като истинските спортни автомобили могат да си позволят по-резки маниери. VW обаче демонстрира, че това всъщност не е нужно.
Volkswagen побеждава по точки
Излишно е и хвърлянето на пари за такива особености. Ако съобразим нивото на оборудване, разликата в цените на двата автомобила е около 11 000 лева. Готовите да направят тази допълнителна инвестиция ще станат собственици на едно истински спортно купе. По-изгодният Scirocco обаче също доставя необходимата доза удоволствие зад волана и в крайна сметка отнася победата. Ако и Lamborghini реши да се включи в надпреварата, в следващото си издание TT ще трябва по-здраво да настъпи педала.Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. VW Scirocco 1.4 TSI
Действително, Volkswagen печели заради по-ниската си цена, но това не го прави по-лош автомобил. Тръпката от шофирането му е също толкова силна, колкото и в ТТ – комфортът и предлаганото пространство дори са превъзходни в сравнение с Audi. Двигателят можеше да тегли по-уверено, а спирачките да коват по-енергично.
2. Audi TT 1.8 TFSI Coupе
Audi TT е по-рязък и безкомпромисен. Отличният му двигател и стегнатите спирачки му дават предимство при оценката на качествата. Той обаче е и по-скъп от Scirocco. Тесният му салон и посредственият комфорт също са за отбелязване.
Технически данни
1. VW Scirocco 1.4 TSI | 2. Audi TT 1.8 TFSI Coupе | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 118 кВт (160 к. с.) | 118 кВт (к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,0 сек | 7,4 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 37 м |
Максимална скорост | 218 км/ч | 226 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,8 л/100 км | 9,4 л/100 км |
Базова цена | --- | --- |
Иван
http://www.ams.bg/upotrebyavani/volkswagen/lupo Тук пише 7л ти говориш за 5 литра, това са цели 2 литра по-малко от данните на производителя. А с това, че с 10 лв изминаваш 100 км, мисля че вече се подиграваш. 1,4 тди да караш може да се вместиш в 5 или 6 л.
Иван
Мартине ти нито ауто билд четеш, нито ауто мотор спорт, нито което и да е било списание. Обясняват ти като на олиговрен, че не е възможен разход по-нисък от това което производителят е написал. Доста често правят тестове за разходи в тези списания и досега няма кола, която да има по-нисък разход от предписания. Първо беше 6-100 сега стигнахме 5 на 100 с цели 4 литра чакам с нетърпение да ги свалиш на 4. Прав си не си струва да пишеш във форума, а да почетеш малко, да се заинтересуваш.
мартин
неми казвай какво ми гори за6тото аз си сипвам бензина, за 10лв бензин изминавам 98-105 км. от лампа до лампа = 5/100 среден разход! освен това \"лабораторни условия\" няма, хората ги мерят по улиците и смесен цикъл за дае реално,като гледат даги карат не икономи4но ! аз имам фолксваген и си знам стоиностите всеки ден, а вие умувайте тука за разни компресори просто неси струва да пи6а в този форум пове4е каквото и да било.
Кирил
Не е възможно да имаш по нисък разход на гориво, от това което производителят ти е написал. Както може би знаеш абсолютно всички производители лъжат за разхода на гориво като пишат много или малко по ниски стойности. При теб е обратното, ти постигаш по нисък разход от лабораторните условия при които wv измерва автомобилите си. Обяснявам ти още, че ако има компресор, турбо или и двете ще гори повече. 1,4 атмосверен гори по-малко от 1,4 TSI но и характеристиките са различни. 1,4 TSI гори значително по-малко от 2,3 литров ДВГ. А и ауди ТТ предполагам ще гори по-малко от голфа, защото е предната част е направена изцяло от алуминии, а голфа си е стоманен. Но тази разлика може да се компенсира от цената м/у двата автомобила
мартин
това което обяснваш го сравнявам всеедно дами кажеш,че 2,0тди 170коня във Голф гори 6/100 нафта, а във Ауди ТТ тди 6те гори 10/100 за6тото е спортно ?!?
мартин
по заводски данни от книжката ми триабва дами гори градско 8.4 а извънгр. 5,8! реално градско ми гори 6-6,5 а извънрг. с 90км/ч - 4,5 ! дане забравяме ,4е гася колата на светофари и несе дърпам с никой ;) относно широкото мисля,4е огромната мощност оправдава теглото му,следата на гумите и подобни фактори. "бат джи" не забравяй,4е става дума за обикновено градско каране а не за рчзане и пилене на гуми !!!
Кирил
Да не забравяме, че лупото е под един тон (ако се вярва на думите на мартин). Събота докато пренасях стари броеве на АМС и АБ в мазето четох за ТСИ 1,4 със 170 коня. Пишеше, че при внимателно шофиране можеш да го докараш до под 8 на 100, което въобще не е лош резултат, за 170 коня. Този двигател е с най-високо КПД от серийните бензинови автомобили. От не серийнитe е мерцедес (май беше flex), който използва бензин в двигател със възпламенител. Стартира като бензин продължава като изгаря бензина като дизел. Този красавец го гласят за следващата Ес класа.
BAT_J
Тук има хора, които сравняват разхода на гориво на турбомор със 160 коня и на първобитен MPI със 75 коня. Двата мотора нямат нищо общо. Както и разликата между Лупо и Сироко е колото между земята и слънцето :)))Същото се отнася и за разхода на гориво на двата мотора...нямат нищо общо и няма как да имат. Ще получите и официална информация по въпроса.
Кирил
Двигателят 1,4 TSI е с турбо и с механичен компресор. Механичният компресор се задвижва от коляновия вал и е постоянно включено. А за съвремените турбота каквото има и този двигател разполага с променливи лопатки на турбо компресора, и също работи постояно. Двигателят е много по-икономичен от 2,3 литров атмосверен двигател със същите характеристики (160-170 коня и 230 нютон метра) но със сигурност 1,4 атмосферен ще гори по-малко от TSI варианта.
мартин
как реших ли? ами аз карам лупо 1,4 75 конч, стариат нехармоничен МПИ мотор, моето тейи кам 900 килограма. Широкото има двоино пове4е мощност и не мислч 4е 6те му е зор с неговите 1200кг. моето лупо ми гори 6-6,4л/100 в града, айде обчсни ми защо широкото да гори пове4е??? а и мислиш ли,4е и двете турбота работчт постоианно при скорост до 50км/ч ???
BAT_J
как така реши че бензинов двигател с турбо и механичен компресор с мощност 160 коня ще харчи 6.5 градско :)))Виж на дълъг път съм по склонен да повярвам но не се излагаите за градското...такъв разход може да има само дизел и то с нормална мощност около 100 коня..за къвто и да е бензин в града е много трудно да слезе по 8 литра
martin
li4no na men scirocco-to mi dopada pove4e,po moderno kato design,a i mislq,4e 1.4tsi sus spokoino karane nqma da gori pove4e ot 6.5l/100 gradsko, dokato audito nevijdam kak 6te padne pod 10, osven tova vsi4ki 4asti po tova audi sa po skupi i ot na S8-ca, dokato scirocco-to sie po4ti golf, nqkoi ot vaz hodil li e v oficialen serviz?
scirocco forever
scirocco е върха а tt е боклук
caruzu
Нещо тука ме съмнява,съвсем скоро предполагам в българския Аutobild,също ще излезе сравнение между А3 и новия Голф 6, с абсолюто същите двигатели, и там според редакторите 1,4TSI просто "размазва" 1,8 TFSI а тези модели нямат кой знае каква разлика с горепосочените а именно правени са на една и съща платформа/база/
editor
Защото Инголщад се намира в област Бавария :)
todor
Нали баварците правят БМВ а в Инголщад правят АУДИ? Защо в статията се споменава баварците това баварците онова :? ?