Немската индустрия ще се срещне с правителството на канцлера Ангела Меркел на 2 август
Volkswagen Group ще предложи софтуерна актуализация за 4 милиона дизелови автомобила в Германия за намаляване на вредните емисии.
Подобни подобрения предвижда да направи и Mercedes-Benz, което включва доброволно обновяване на софтуера за около 800 000 автомобила в допълнение към вече обявената сервизна кампания на VW, съобщи говорител на компанията.
Общото количество на задължителното отзоваване и доброволните ремонти възлиза на около 12,4 милиона дизелови автомобила на VW Group в целия свят.
Изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер ще предложи на срещата с представители на германското правителство да бъдат обсъдени начини за избягване на забраната на дизеловото гориво в големите градове.
Автомобилните компании в Германия са притиснати от властите и политиците да почистват дизеловите си двигатели.
Немските автомобилни производители планират да се срещнат с правителството на канцлера Ангела Меркел на 2 август на така наречената среща на върха за дизеловото гориво, за да бъде обсъдено бъдещето на технологията, за която работят десетки хиляди хора в Германия.
"Виждането между автомобилната индустрия и политиката може силно да се приближи, без да има излишно напрежение ", каза германският министър на околната среда Барбара Хендрикс след разговорите с Матиас Мюлер в централата VW Group във Волфсбург в четвъртък.
VW непрекъснато води кръстосани разговори с властите след избухналия скандал през септември 2015 г., предизвикан от засиленото проучване на вредните емисии на NOx от дизеловото гориво.
Кризата изведе на преден план разликата между резултатите от тестовете и реалното замърсяване в живота на хората, което накара градовете по света да обмислят забрана на двигателите с вътрешно горене с цел подобряване на качеството на въздуха. Търсенето на дизелови автомобили в Европа, където технологията представлява почти половината от продажбите на нови автомобили, от този момент непрекъснато намалява.
Опустошителната репутация на дизеловото гориво заплашва Volkswagen и други немски производители на автомобили, които разчитат на дизеловите двигатели. Индустрията трябва стриктно да спазва предвидените законови показатели за емисиите на въглероден двуокис, като същевременно увеличава производството на електрически автомобили. Дизеловите автомобили имат по-добра горивна ефективност, отколкото бензиновите модели, но те отделят по-малко CO2.
От Daimler заявиха на 18 юни, че доброволно отзовава повече от 3 милиона дизелови автомобила на Mercedes-Benz в Европа за актуализация, което ще доведе до намаляване на емисиите на NOx. Audi от своя страна съобщи, че изземва 850 000 дизелови автомобила, за да актуализира софтуера, контролиращ вредните емисии.
BMW обяви, че няма нужда от доброволно отзоваване на дизелови автомобили преди срещата на върха на 2 август.