Двете компании заявиха на 19 юни, че проучват възможности за стратегически съюз
Изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дис заяви, че автомобилният концерн създава съюз с Ford и че може да използва заводи на компанията в САЩ за производство на автомобили.
VW също обмисля строителство на втори завод, съобщи Дис във вторник след срещата в Белия дом. "Ние сме в доста напреднали преговори и в диалога с Ford, за да направим наистина глобален автомобилен съюз, който ще засили и американската автомобилна индустрия", подчерта той.
Ford и VW заявиха на 19 юни, че проучват възможности за стратегически съюз и подписаха меморандум за разбирателство. Разговорите се активизира тази есен, съобщиха автомобилните компании през октомври.
"Нашият меморандум с VW обхваща разговори за потенциални взаимоотношения в редица области", заяви говорител на Ford.
"В момента е твърде рано да споделяме допълнителни подробности".
Автомобилните производители споделиха по-рано, че преговарят по потенциални взаимоотношения в редица области.
Дис също така каза, че VW е в напреднали преговори с щатската управа на Тенеси, където компанията вече има завод в Чатануга, за да увеличи капацитета си в САЩ, но може да има и други възможности. Решението може да бъде взето в началото на 2019 г., посочи той.
Преговорите в Европа
Дис подчерта, че VW няма да взема дялово участие в Ford като част от новия алианс. "Създаваме съюз с Ford, който ще укрепи позициите на американците в Европа, защото ще споделяме общи платформи", подчерта той. "Можем да използваме капацитета на Ford тук, в САЩ, за да правим автомобили за нас."
Херберт Дис обеща VW да говори повече за алианса с Ford през януари.
"В Съединените щати имаме нужда от допълнителен капацитет, необходим е нов завод за двете марки VW и Audi едновременно ", каза Дис пред репортери във Вашингтон след среща с президента Доналд Тръмп и търговски представители.
Ford и VW преговорят повече от година, когато VW инвестира в Argo AI, партньор на Ford за автономно управление, за съвместно разработване на автономни автомобили, твърдят запознати с преговорите. Двамата производители на автомобили също обмислят партньорство, за да произвеждат електрически автомобили и да обменят производство в региони по целия свят, казват те.
"Имаме много широк кръг от дискусии за това как можем да си помагаме взаимно по целия свят", каза Боб Шенкс, главен финансов директор на Ford, в интервю през октомври. "Сътрудничеството не е ограничено по никакъв начин."
Дискусиите с Доналд Тръмп
Дис се присъедини към своя колега в Daimler Дитер Цече и главния финансов директор на BMW Николас Петер на срещата в Белия дом.
Автомобилните производители са изразили опасност от това, ако Доналд Тръмп въведе по-високи мита за ребалансиране на търговията както с Китай, така и с Европейския съюз. BMW и Daimler са най-големите износители на автомобили от САЩ за Китай, докато двете най-печеливши марки на VW Group - Porsche и Audi, ще изпаднат в затруднено положение, ако Доналд Тръмп увеличи митата с 25% върху вноса от ЕС.
"Това е основната причина, поради която сме тук, да избегнем допълнителните мита и мисля, че заявихме ясно нашата позиция", каза Дис.