Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Sportsvan 1.6 TDI: Разумът преди всичко

20.10.2014 17:31

Първи впечатления от версията с 1,6-литров дизелов двигател в комбинация със седемстепенна трансимсия с два съединителя.

Съвсем откровено казано, израз като „спортен ван” лично на мен ми звучи като оксиморон. Както личи още от семплото оформление на каросерията, VW Sportsvan безпорно блести с ценни качества, които обаче са далеч от спортните изживявания. Което всъщност ни най-малко не променя факта, че точно тези качества ще се харесат на всяко семейство, което има нужда от качествен транспортьор – просто думичката „Sport” създава ненужни дискусии относно предназначението на автомобила.

Ван – да. Спорт – не.

Думи като „изчистен”, „дискретен” и „семпъл” често се използват с цел описването на стилистиката на продуктите с марка VW и в случая със Sportsvan те са съвсем на място – той с положителност няма шансове да спечели конкурс за автомобилна красота, а вероятността да накара краката ви да се подкосят от вълнение при вида му е нулева, но и някак си не е съвсем нормално някой да очаква подобни неща от един ван. Силата на Sportsvan напълно логично е в това да бъде максимално практичен във всекидневието на едно семейство – с по-високата си каросерия и по-гъвкава интериорна архитектура той предлага допълнителни възможности за трансформация в сравнение с комбито на Golf, освен това предлага и малко повече простор за пътниците – особено във височина. За сметка на това сравнението на товарния обем се печели от Golf Variant, който предлага повече място за багаж както при използвани, така и при сгънати задни седалки. Възможностите за разместване на „мебелировката” при Sportsvan обаче съвсем логично са по-богати и, което е не по-малко важно, се извършват с лекота. Изобщо ергономията – типично за VW – е на върхово равнище, като се започне от позицията на седене зад волана и се стигне до управлението на инфо-развлекателната система и множеството предлагани като опция асистиращи системи. Между другото, предложенията за допълнителна екипировка са забележителни за автомобил от този клас – за Sportsvan може да бъде поръчан дори (отлично функциониращ) асистент за автоматично управление на дългите светлини. Много приятно впечатление прави наличието на сензор под чувствителния докосване екран – достатъчно е водачът или спътника му да доближат само един пръст до него и той автоматично подава команда към системата, за да се покажат основните й менюта. Когато не се използват, те остават скрити, за да не се претрупва дисплея с излишна информация.

Пътното поведение залага на сигурността и комфорта – абсолютно правилно решение за един семеен превозвач. Само че това съвсем не означава, че Sportsvan си позволява слабости като липса на прецизност в управлението или колебливи реакции при по-бързо шофиране – напълно в стила на марката, кормилната уредба и окачването са настроени така, че автомобилът позволява да бъде дирижиран прецизно и точно, давайки на водача акуратна обратна връзка за контакта на предните колела с пътя.

1,6-литровият TDI мотор е разумен и фактически абсолютно достатъчен избор за задвижването на Sportsvan. Наличието на максимален въртящ момент от 250 Нм, който при това е наличен в извънредно широкия диапазон между 1500 и 3000 оборота в минута, прави тягата при ускорение енергична и приятно равномерна, а разходът в смесен цикъл на шофиране остава в рамките на някъде около 6 литра на 100 километра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Sportsvan е представител на компактните ванове, в който всичко си е на мястото – с изключение на името, тъй като моделът е далеч от всякакви спортни постижения, а и не това е силната страна на този тип автомобили. С практично и качествено изпълнено вътрешно пространство, сигурно и балансирано пътно поведение и богат избор от допълнително предлагани асистиращи системи, моделът е отлично решение за сигурен и модерен съвременен превозвач. 1,6-литровият дизелов мотор се представя добре по всички параметри и поставя под въпрос нуждата от инвестиция в по-мощен агрегат.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus