Време е за тест на най-малкия кросоувър в гамата на Volkswagen
VW задълбочават настъплението си в най-популярния напоследък пазарен сегмент с малкия T-Cross. Колко голям всъщност е кросоувър вариантът на Polo?
Стратегията, която във Волфсбург следваха по отношение на най-малкия член на SUV фамилията едва ли е изненадала някого - както и в редица други случаи през последните няколко години, германците оставиха целокупната конкуренция да се развихри по темата и да се сблъска с всички потенциални проблеми, след което излязоха със своята зряла интерпретация. Така се случи при Tiguan, при T-Roc и сега го виждаме и при T-Cross, който в испанския си вариант Seat Arona вече се представя отлично на пазара и съперничи сериозно на по-големия Ateca.
Въпреки че е първият SUV на VW без система за двойно предаване,T-Cross едва ли ще срещне трудности с привличането на вниманието на публиката. С дължината си от 4,11 метра той е само с 5,4 сантиметра по-дълъг от Polo, чиято платформа ползва, но във височина превъзходството му възлиза на цели 13,8 сантиметра и моделът може да предложи много повече, отколкото изглежда на пръв поглед.
Отличен трицилиндров TSI
Моделът дебютира на пазара с 1,0-литровия бензинов турбомотор с филтър за твърди частици и варианти с 95 и 115 к.с., като по-мощната версия се предлага и с добре познатата 7-степенна DSG трансмисия. През лятото гамата ще се допълни с 1,6-литров TDI с 95 к.с., а впоследствие се очаква и познатия 1.5 TSI със 150 к.с..
На практика тежащият 1230 килограма автомобил се задоволява напълно със 115-те конски сили на трицилиндровата машина и отлично хармониращата шестстепенна механична предавателна кутия. Жизнерадостният 1.0 TSI тегли с желание, звучи отлично и спокойно поддържа скорост от 130 км/ч и нагоре без излишно напрягане. В ежедневието едва ли ще ви трябва повече…
За разлика от многобройните напоследък примери на SUV и кросоувър модели с ненужно твърда ходова част, която намалява комфорта без да допринася с нищо за динамиката на пътя, настройките на окачването на T-Cross оставят много положително впечатление. Инженерите са успели да постигнат баланс, който изолира сътресенията и не позволява странични колебания в завоите. Кормилната уредба на свой ред е далеч от определението „спортна”, но дава възможност за леко и прецизно управление, на което преките конкуренти няма какво да противопоставят към момента.
Повече пътническо и багажно пространство от Polo
Обзавеждането на интериора следва стриктно каноните във Волфсбург – изчистени форми, солидно изпълнение и комбинация от материали, при която практичността взима връх над излишните ефекти. Преобладават тъмните тонове и твърдите повърхности, но оборудването предлага многобройни възможности за разнообразяване на картината с ярки цветни акценти. Седалките „Sport-Komfort” отговарят напълно на наименованието си, оразмерени са щедро и предлагат всичко необходимо, за да се чувствате добре – от достатъчна площ за бедрата до чудесна странична опора за цялото тяло. Серийният сензорен екран на арматурното табло на свой ред е допълнен с логични и лесно разбираеми прибори за управление на навигацията и мултимедийните функции.
Един от най-сериозните козове на T-Cross обаче са вътрешните му размери. На всяко място в купето могат удобно да се настанят пътници с ръст над средния и да не се чувстват притеснени нито в областта на коленете, нито по отношение на прическата си. При това повишената с десет сантиметра в сравнение с Polo позиция на седалките допринася за подобряване на обзора от мястото на водача и улеснява както маневрите при паркиране, така и качването и слизането от малкия SUV.
По отношение на багажното пространство и способността за трансформация на обемите, T-Cross превъзхожда сериозно възможностите на конкуренцията – включително и тези на испанския „братовчед” Arona. При него задната седалка предлага не само сгъваема в отношение 60 към 40 облегалка, а и възможност за надлъжно изместване в диапазон от 14 сантиметра, при което багажният капацитет варира между 385 и 455 литра при изправени облегалки и достига максимум 1 281 литра в двуместна конфигурация. По желание се предлага и въможност за сгъване на облегалката на седалката до водача, при което в T-Cross могат да се превозват без проблеми предмети с дължина до 2,5 метра – предостатъчно за всякакъв вид спортна екипировка.
Прилични цени
Оборудването на най-малкия член в SUV гамата на VW категорично не отговаря на определението „малко” и включва всички модерни мерки и системи за повишаване на комфорта и безопасността на борда – от регулируемата по височина седалка на водача, през екрана с диагонал 6,5 инча до богатия арсенал от електронни системи за асистенция на водача.
Моделът ще дебютира на българския пазар в бензиновите версии 1.0 TSсTSI с 85 кВт/115 к.с. с шестстепенна механична трансмисия (33 275 лева с ДДС) и седемстепенна DSG (36 266 лева с ДДС) и дизеловите варианти 1.6 ТDI с петстепенна механична (36 659 лева с ДДС) и седемстепенна DSG (39 644 лева с ДДС)
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Жонглирането с платформените архитектури е сред коронните дисциплини на инженерите от VW, но поредното превъплъщение на MQB е наистина изумителен фокус. Volkswagen T-Cross е малък отвън, но изключително просторен и гъвкав отвътре екземпляр със запомнящи се форми и отлично поведение на пътя. Нищо чудно, че класическите типове каросерии постепенно отмират...
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Volkswagen